Sunday, June 12, 2011

خبرهای کوتاه از بازداشتها و آخرین وضعیت چند زندانی سیاسی: فرید صلواتی بازداشت شد...

خبرهای کوتاه از بازداشتها و آخرین وضعیت چند زندانی سیاسی: فرید صلواتی بازداشت شد...




فرید صلواتی بازداشت شد



فرید صلواتی، روزنامه نگار و فعال سیاسی- اجتماعی عصر گذشته با هجوم نیروهای امنیتی به منزلش در اصفهان بازداشت شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، نیروهای امنیتی امروز عصر ضمن بازرسی منزل این فعال سیاسی- اجتماعی وی را بازداشت کردند.



تأیید حکم یک سال زندان مهسا امرآبادی در دادگاه تجدیدنظر



مهسا امرآبادی روزنامه‌نگار به اتهام اقدام تبلیغی علیه نظام از طریق مصاحبه و گزارش‌ از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به اشد مجازات محکوم شده بود.

به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» این حکم از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران عینا به تایید رسیده است. این حکم به وکیل وی محمود علیزاده طباطبیی ابلاغ شده است.

امرآبادی خرداد ماه سال ۸۸ و تنها دو روز بعد از انتخابات ریاست جمهوری بازداشت و پس از دو ماه و نیم با وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. اتهامات این روزنامه‌نگار اقدام تبلیغی علیه نظام و توهیم به رییس‌جمهور عنوان شده بود که دادگاه انقلاب وی را از اتهام توهین به رییس‌جمهور تبرئه کرد.

گفتنی است مسعود باستانی روزنامه‌نگار و همسر امرآبادی دو سال است که بدون یک روز مرخصی در زندان به سر می‌برد و دادگاه وی را به ۶ سال زندان و پرداخت ۳۶ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم کرده است. وی در زندان رجایی‌شهر کرج زندانی است.



محکومیت سه شهروند بوکانی به 15 سال زندان



آژانس خبری موکریان: بر اساس اخبار رسیده سه شهروند اهل بوکان توسط دادگاه به حبس محکوم شدند. براساس حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب اسلامی عبدا... خسرو زاده، حسام محمدی و هیمن محمود تختی که حدود 20 ماه است در زندان به سر می برند به اتهام همکاری با گروههای مذهبی هر کدام به 5 سال حبس محکوم شده اند . گفتنی است این سه شهروند هم اکنون در زندان رجایی شهر کرج دوران محکومیت خود را سپری می کنند.

No comments:

Post a Comment