Sunday, December 20, 2009

احمد قابل بازداشت شد

احمد قابل بازداشت شد
* دادستان:ایجاد دغدغه برای مسئولان جرم است

احمد قابل بازداشت شد

بعد از ظهر امروز یکشنبه ، احمد قابل از مجتهدان و پژوهشگران دینی در راه قم بازداشت شد.
احمد قابل که از شاگردان برجسته آیت الله العظمی منتظری میباشد و سالها پیش از ایشان و تعدادی دیگری از مراجع تقلید ، موفق به کسب درجه اجتهاد شده است ، در حالی که جهت شرکت در مراسم به خاکسپاری فقیه عالیقدر از شهر مشهد به سمت قم با ماشین شخصی اش در حرکت بود ، در حوالی شهر نیشابور بازداشت شد.
بنا به این گزارش آقای قابل توسط نهاد های امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه های امنیتی مشهد منتقل شده است.
گفتنی است آقای احمد قابل که از مجتهدان و نواندیشان دینی برجسته میباشد ، پیش از این نیز در سال 82 با حکم دادگاه ویژه روحانیت بازداشت شده بود.
احمد قابل از معدود منتقدان صریح رهبری جمهوری اسلامی در داخل ایران میباشد که همواره رفتارهای خلاف شرع و قانون آقای خامنه ای را با لحنی صریح نقد کرده است.
شایان ذکر است چند هفته پیش حجه الاسلام هادی قابل برادر احمد قابل پس از گذراندن بیش از 40 ماه حبس از زندن آزاد شده بود.

دادستان:ایجاد دغدغه برای مسئولان جرم است

آینده : دادستان تهران، اعلام كرد: تحقیقات از دو سایتی كه از سوی دادستانی نسبت به آنها اعلام جرم شد، در حال انجام است و در صورت تكمیل تحقیقات نتایج اعلام میشود.
عباس جعفری دولتآبادی در گفتوگو با ایسنا، در مورد نتایج پروندههای دو سایتی كه اخیرا از سوی دادستانی نسبت به آنها اعلام جرم شده بود با اشاره به اینكه سیاست كلی دادستانی برخورد با كسانی است كه به مقامات رسمی كشور اهانت میكنند، اظهار كرد: در فصل چهارم قانون مطبوعات یكی از رسالتهای مطبوعات گسترش فضائل اخلاقی عنوان شده است. از سوی دیگر نیز برخی از جرایم برای مطبوعات، در قانون مطبوعات، قانون جرایم رایانهای و قانون مجازات اسلامی پیشبینی شده است و ما از روز نخست فعالیتمان به مطبوعات اعلام كردیم كه ما دوست خوبی برای آنها هستیم و ابتدا برای ما پیشگیری نسبت به برخورد مقدم است.

دادستان تهران، ادامه داد: افراد حق ندارند برای مقامات رسمی كشور كه مشغول انجام وظیفه هستند دغدغههای جدید ایجاد كنند، اما انتقاد آزاد است. بارها گفتهایم كه انتقاد از مقامات بلامانع است و آگاهی بخشیدن برای مردم كاملا لازم است. البته باید توجه داشت كه مرز توهین و انتقاد روشن است و توهین جرم محسوب میشود و انتقاد منصفانه آزاد و بلامانع است.
نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 14:57:29 توسط said
شما چاک دهن پاره شد ه ها به زن ومرد این سرزمین فحش وناسزا میگوئید وتهمت ناروا میزنید وبه کسی هم جوابگو نیستید. آنوقت اگر یکی یک حرف راست و منطق بزند باید کفار ه پس بدهد .. رو که رو نیست بشر فقط باید درازت کرد ملت چاره دیگری ندارد .

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 13:39:17 توسط Ali-T
با درودفراوان..... آقاي دادنستان ستمگر حرفهاي مفت و پر از فريب شما در گوش مردم نميره . ميشه بفرما ييد كه آقاي توكلي كه يه نيمچه انتقاد كرد الان كجاست؟؟؟لطف كنيد به جاي نگراني از عطسه و سرفه اربابانتان به وظيفه اصليتا ن كه دادستاني براي ملت ايران است بپردازيد.

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 12:55:43 توسط ashkan
دادنستان رژيم خوب ميداند كه مردم ازهمه افراد ج ا اسلامى نفرت دارندبخصوص از على گدا بزرگ منقل داران بى لياقت٠ داد ستان بيلاخ

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 12:23:01 توسط zede DIN
میرحسین موسوی و مهدی کروبی، در بیانیه مشترکی ، فردا را عزای عمومی اعلام کرده و از عموم ایرانیان در خواست کردند در مراسم تشییع جنازه آیت الله العظمی منتظری شرکت کنند. تعدادی از مراجع عظام تقلید از جمله آیات عظام صانعی و بیات زنجانی نیز فردا را عزای عمومی اعلام کرده اند. متن کامل اطلاعیه میرحسین موسوی و مهدی کروبی بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون پیرو فراخوان تعدادی از مراجع عظام تقلید، برای سوگ‌یاد درگذشت مرجع گرانپایه تشیع، فقیه عالیقدر و مجاهد آزاده، حضرت آیت الله العظمی حسینعلی منتظری فردا - دوشنبه 30 آذر 1388- را عزای عمومی اعلام می کنیم و از مومنان عزادار آن فخر جهان تشیع دعوت می نماییم در مراسم تشییع پیکر پاک آن اسطوره مجاهدت، فقاهت و معنویت شرکت نمایند. میرحسین موسوی و مهدی کروبی

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 12:06:50 توسط یک ایرانی
http://norooznews.info/news/15706.php با صدور بیانیه ای اعلام شد موسوی و کروبی دوشنبه را عزای عمومی اعلام کردند

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 11:57:45 توسط Bita Bahari
شاید درگذشت آیت الله منتظری بهانه یی شود برای دستگیریهای باز هم بیشتر.اکنون کشور در غم از دست دادن ایشان است و مزدوران از این فرصت دارند برای بازداشتهای گسترده استفاده میکنند. به مزدوران میگویم ، ما هوشیاریم ، و شما درپایان کار.

No comments:

Post a Comment