Monday, July 4, 2011

رویا روئی مردم و گشت ارشاد


گزارش دریافتی

رویا روئی مردم و گشت ارشاد

در میدان ولیعصر تهران





بعد از ظهر امروز- دیروز- در میدان ولیعصر تهران، مقابل سینما قدس، ماموران گشت ارشاد نیروی انتظامی که با یک خودروی ون و دو دستگاه الگانس در این محل مستقر بودند به خانمی که همراه همسر و مادر و فرزند خود در حال عبور بود گیر دادند. ابتدا از وی خواستند برای اصلاح حجابش به داخل خودروی ون برود. این در حالی بود که حجاب وی مشکل خاصی نداشت وفقط بخشی از موهایش بیرون بود. پس از آن که وی به داخل خودرو رفت به مادر وی اعلام کردند: شما بروید ما وی راباید به مقرمان (در خیابان وزرا ) ببریم تا تنبیه شود!



مادر با فریاد به طرف خودرو رفته در آن را باز کرد. شوهر آن زن نیز به سمت خودرو یورش برد تا همسرش را آزاد کند. ماموران او را زیر مشت و لگد گرفتند و تا وسط خیابان بردند. یکی از ماموران که گروهبانی فربه بود سر مرد را چند بار به سقف الگانس کوبید و سپس او را هم به داخل الگانس انداخت.



در این حین مردمی که جمع شده بودند ابتدا با برخورد تند مامورین روبرو شدند که از انها می خواستند متفرق شوند... اما وقتی تعداد جمعیت بیشتر شد مردم شروع کردند به هو کردن جمعی ماموران و با فریاد ولش کن...ولش کن... قصد رها سازی افراد دستگیر شده را داشتند.



ماموران که ابتدا با نشان دادن باتون مردم را تهدید و از آنها می خواستند متفرق شوند وقتی با فریاد ها وهو کشیدن و شعارها ی : مرگ بر دیکتاتور ... و افزایش شمار آنها روبروشدند بطرزی کاملا مشهود دچار وحشت ودستپاچگی شدند. مامور زن ناجا با دیدن این صحنه خود به گریه افتاد!



در این حین و در حالیکه مسیر خط اتوبوسهای بی آرتی با تجمع مردم بسته شده بود، مسافران چند دستگاه اتوبوس نیز پیاده شده و به کمک مردم شتافتند. درادامه و پس از بالا گرفتن شعارها وهو کردن ها و در حالیکه مردم به سمت خودروهای انتظامی حرکت کرده بودند، به دستور فرمانده، ماموران با سرعت داخل خودروهای مستقر در محل شدند و در حالیکه مردم با سنگ ومشت ولگد به خودرو آنها می کوبیدند، با ویراژ و بطرز مضحکی فرار کردند.



این فرار چنان شتابزده بود که بر اثر آن با یک خودروی پراید نیز تصادف کردند.



مردم خشمگین تا حدود یک ربع پس از این فرار شعار مرگ بر طالبان . مرگ بر دیکتاتور و طالبان حیا کن مملکتو رها کن را ادامه دادند. بحث و اجتماع مردم تا مدتی در میدان ولیعصر ادامه یافت.



یک خانم جوان چادری که با مشاهده این وحشیگری ماموران بشدت متاثر شده بود فریاد میزد : بی شرف ها ناموس مردم را کجا می برید! شما با این کارها اسلام وحجاب رابه لجن کشیدید...! خاک بر سر شما با این اسلا متان!...که این سخنان وی با همراهی وتشویق گسترده جمعیت حاضر روبرو شد.

No comments:

Post a Comment