Tuesday, April 6, 2010

زیر فشار جنبش سبز


زیر فشار جنبش سبز
مقام معظم، از آن بالا آمد پائین

«جوان‌آنلاین» از شاخه های خبری درخت آفت زده کودتای 22 خرداد است. خبرهای رهبر را مثل یک لقمه چرب پوشش می دهد.

این عکس، به همراه چند خط خبر به نقل از پایگاه خبری که اخیرا برای علی خامنه ای درست کرده اند توسط جوان آنلاین منتشر شده است. اعضای دولت، هیأت رئیسه مجلس و رؤسای کمیسیونهای مجلس، مسئولان عالی قضایی، دبیر شورای نگهبان و اعضای حقوقدان آن شورا برای عید دیدنی نزد مقام معظم برده شدند.

البته انگیزه این دیدار و انتشار این خبر، همراه با تصویر، تبلیغ مردمی شدن مقام معظم است. یعنی از آن بالا، پائین آمده و خیلی خودمانی در جمع دیدارکنندگانش حاضر شده است. تمام انگیزه این دیدار و نمایش همین بوده است. تقلید توام با رقابت، از خصلت های بنیادین خامنه ایست. همه کسانی که هفته اول زلزله بم و اخبار و فیلم های آن را بخاطر دارند، دو سفر شتابزده او به بم، در رقابت با محمد خاتمی که راهی بم شده بود را هم بخاطر دارند. البته بر خلاف خاتمی که به میان زلزله زدگان رفت، او از بلیزر ضد گلوله اش پیاده نشد، بلکه چفیه عربی را جلوی دهانش گرفت که خاک وارد سینه اش نشود! این دیدار نوروزی هم به تقلید از دید و بازدیدهای نوروزی خاتمی و کروبی و موسوی ترتیب داده شد. عید دیدنی عاملین و آمرین کودتا با رهبر، دید و بازدید قربانیان کودتا با موسوی و خاتمی و کروبی. دو صف بندی در برابر هم!

ضمنا در این دیدار نوروزی، مقام معظم فرمودند: «ظرفیت های کشور در زمینه های اقتصادی بسیار بالا و در زمینه های علمی نیز ظرفیت ها، حیرت آور است.» و کسی هم در آن جمع نبود که بپرسد: چرا در دوران ریاست جمهوری و رهبری جنابعالی که از دو دهه بیشتر است، از این همه استعداد فقر و گرانی و فساد و وابستگی به واردات 70 میلیارد دلاری جلوه دارد؟

No comments:

Post a Comment