Saturday, May 16, 2015

بحران در تبریز: دروغ فدراسیون، خشم تبریزی‌ها را برانگیخت قطع کانال‌های ارتباطی و انتشار خبر دروغ در دقیقه ۸۷

بحران در تبریز: دروغ فدراسیون، خشم تبریزی‌ها را برانگیخت

قطع کانال‌های ارتباطی و انتشار خبر دروغ در دقیقه ۸۷

ناظران فدراسیون و سازمان لیگ به تراکتورسازی به هواداران تراکتور خبر قهرمانی این تیم را دادند. هواداران تراکتور زمانی‌که متوجه فریب مسوولان شدند، صندلی‌ها را شکستند و آتش زدند.
مدیرعامل باشگاه نفت تهران پس از دیدار این تیم با تراکتورسازی تبریز از پشت پرده اتفاقات عجیب رخ داده در بازی امروز سخن گفت. به گزارش خبرگزاری ایسنا، روز ۲۵ اردیبهشت بازیکنان و هواداران تراکتورسازی به نشانه قهرمانی در لیگ برتر به شادی پرداختند. 
منصور قنبرزاده، مدیر عامل باشگاه نفت تهران به ایسنا گفته است زمانی که از داخل رختکن بازی‌های دیگر را پیگیری می ‌کردند در دقیقه ۸۷ شبکه‌های تلویزیونی، رادیویی و حتی شبکه موبایل قطع شده و در همان لحظه اعلام کردند دیدار سپاهان و ساپپا در اصفهان دو بر دو مساوی پایان یافته است. او تاکید می‌کند که در ۵-۶ دقیقه پایانی بازی تراکتورسازی بازی را «نگه داشته بود و سعی می‌کردند وقت را تلف کنند.» حتی پس از بازی منصوریان به تونی تبریک گفت و مربی تراکتورسازی هم خوشحال به نظر می‌رسید. پس از آن هم بازیکنان و تماشاگران به زمین ریختند تا شادی کنند. 
وب‌سایت رسمی برنامه نود در همین رابطه نوشت «این اتفاق شاید در هیچ کجای جهان نیافتد، اما در فوتبال ایران افتاده است و مثل اینکه در پایان بازی به بازیکنان و طرفداران تراکتورسازی گفته بودند که بازی سپاهان و سایپا مساوی شده و این شما هستید که قهرمان شده‌اید.» 
منصور قنبرزاده ادامه داد به دلیل شرایط خارج از رختکن به ما گفته‌اند نمیتوانیم خارج شویم.«در رختکن هم قفل است و از بیرون خبری نداریم.» 
به گزارش وب سایت رسمی برنامه نود، دلیل دروغ مسوولین به تماشاچیان به این دلیل بود «تا امنیت ورزشگاه حفظ شود و صندلی های بیشتری شکسته نشود.»
این وبسایت از روایت دیگری خبر می‌دهد «که یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال حوالی دقیقه ۸۰ به تونی اولیویه را گفته است که سپاهان و سایپا بازی‌شان دو بر دو شده و به همین دلیل تراکتورسازان به دستور تونی عقب کشیده‌اند.»
فضای داخل ورزشگاه به دلیل آگاهی طرفداران تراکتورسازی از دروغ بزرگی که به آنان گفته شد، متشنج شده و تماشاچیان، صندلی‌های زیادی را آتش زدند و قسمتی از ورزشگاه را به آتش کشیدند. شماری از تماشاگران در ورزشگاه مصدوم و مجروح شده اند و نیروی انتظامی برای کنترل فضای به وجود آمده درخواست نیروهای بیشتری کرده است. فضای بیرون ورزشگاه همچنین متشنج گزارش شده است.
بنابرگزارش سایت‌های محلی، پس از کشیده شدن درگیری‌های هواداران به بیرون از ورزشگاه یادگار امام تبریز، اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی، در تلویزیون استانی حاضر شد و از مردم خواست که «آرامش خود را حفظ کنند.» به گزارش این سایت درگیری به منطقه‌های آبرسان و نصف راه کشیده شده و مردم شعارهایی علیه فدراسیون می‌دهند. ماموران انتظامی نیز، از گاز اشک آور جهت متفرق کردن مردم استفاده کرده‌اند.
چهاردهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران، امروز، با قهرمانی تیم «سپاهان» به پایان رسید.

No comments:

Post a Comment