Tuesday, April 14, 2015

تجاوز یا عدم تجاوز و گیج شدن ما! خبرنگار اعزامی به جده‌

تجاوز یا عدم تجاوز و گیج شدن ما!

خبرنگار اعزامی به جده‌

ما بالاخره ندانستیم موضوع این حادثه‌ از چه قرار بوده است: تجاوز جنسی بوده٬ تجاوز دستی بوده٬ تجاوز لفظی بوده٬ بازرسی همراه با هتک حرمت بوده٬ بازرسی همراه با توهین بوده٬ یا اصولا چی به چی بوده؟!...آقا چه بساطی راه افتاده است سر جریان تجاوز جنسی یا شبه تجاوز جنسی یا اندکی تجاوز جنسی یا تجاوز دستی یا تجاوز انگشتی یا هتک حرمت یا بی‌حرمتی یا این آخری بی ادبی به نوجوانان ایرانی در عربستان!
من دلم بیش از همه برای این نوجوانان می‌سوزد که چه تجاوز صورت گرفته باشد٬ چه نگرفته باشد٬ اسم و رسم‌شان بر سر زبان‌ها افتاده و انگشت‌نمای خاص و عام شده‌اند.
ما بالاخره ندانستیم موضوع این حادثه‌ از چه قرار بوده است: تجاوز جنسی بوده٬ تجاوز دستی بوده٬ تجاوز لفظی بوده٬ بازرسی همراه با هتک حرمت بوده٬ بازرسی همراه با توهین بوده٬ یا اصولا چی به چی بوده؟!
هر کس در ایران یک حرف می‌زند. خانواده‌ی قربانیان٬ ابتدا با بغض و گریه -آن‌طور که صدای‌شان ضبط شده بود- گفتند که تجاوز تجاوز بوده. بعد همین خانواده‌ها در مجلس گفتند که تجاوز نبوده و بی‌احترامی بوده. نماینده مجلس گفته که تجاوز اصلا نبوده. علی جنتی گفته چون تجاوز بوده٬ سفرهای عمره معلق شده! عربستان گفته تجاوز بوده و ما می‌خواهیم این دو نفر را گردن بزنیم و از خانواده‌ی نوجوانان می‌خواهیم آن‌ها هم در مراسم اعدام حاضر شوند. حال آن‌ها -یعنی سعودی‌ها- می‌گویند بوده٬ ما -یعنی ایرانیان- می‌گوییم نبوده! عجب گرفتاری‌یی شده این جریان!
اما رسانه‌ها در این میانه گیج و ویج می‌زنند. رادیو فردا به نقل از مقامات ایرانی می‌گوید تجاوز نبوده٬ فارس به نقل از مقامات ایرانی می‌گوید تجاوز بوده٬ بی‌بی‌سی به نقل از مقامات ایرانی می‌گوید تجاوز نبوده٬ رجانیوز به نقل از مقامات ایرانی می‌گوید تجاوز بوده...
ایرانیان آریایی تبار ضد عرب ضد اسلام ضد آخوند طرفدار بازگشت به دوهزار و پانصد سال قبل می‌گویند که این تجاوز عرب‌ها به ایرانیان مثل تجاوز هزار و چهار صد سال قبل آن‌ها به داخل مرزهای ایران بوده. مسلمانانی که می‌خواهند به حج عمره بروند و به مناسک جاری در هزار و چهارصد سال پیش بپردازند می‌گویند که این تجاوز٬ که باید عاملان آن به اشد مجازات برسند٬ همچین تجاوز تجاوز هم نبوده٬ و شاید اصلا تجاوز نبوده٬ و احتمالا بی‌احترامی بوده٬ ولی باز به هر حال عاملان آن باید به اشد مجازات برسند...
ما که حسابی گیج شدیم! اگر شما فهمیدید جریان از چه قرار بوده٬ به ما هم بگویید٬ ما هم با خبر شویم! آخر می‌خواهیم اگر خطری ما را تهدید نکند٬ از جده به تهران بازگردیم! ممنون!

No comments:

Post a Comment