Saturday, January 15, 2011

بسیج ، هکر استخدام می کنند

بر اساس گزارشی در روزنامه ایران، ارگان رسمی دولت محمود احمدی نژد، ایران اخیرا تصمیم گرفته است که از بسیجیان، نیروهاي داوطلب شبه نظامي، بخواهد که براي مقابله با آنچه "جنگ نرم" مي خواند، هکر استخدام کند. مجلس ایران در بررسي برنامه پنج ساله پنجم از سال 2011 تا 2016، هزینه هاي دفاعی را بررسی کرده است.




نمایندگان مجلس خواستار افزایش نیروهاي بسیج تا یک و نیم میلیون نفر شدند که بخشي از این نیروها باید شامل افرادي باشد که بتوانند در مقابله با "جنگ نرم" در دنیاي مجازي به کمک دولت بیایند.



از سال ها پیش، بسیج و سپاه سابقه در سازماندهي حمله سایبري به مخالفان دولت و سازماندهی وبسایت ها دارند. یکي از مشهور ترین گروه هاي هکر ایراني تیم آشیانه امینت مجازي است که شهرتشان را مدیون حمله به وبسایت موساد و اف بي آي هستند. حتي متحدان ایران مثل چین هم از این حملات در امان نبودند. در همان هفته اي که مقاله من با عنوان "استاکس نت، ارتباط فنلاندی-چیني" منتشر شد، اعضاي هکر آشیانهه به وبسایت دولت چین حمله کردند. اینکه این حمله در نتیجه مقاله اي که من نوشته بودم صورت گرفت یا حاصل یک تصادف عجیب بود، مشخص نیست.



ایران تنها کشوري نیست که رسما اعلام کرده است که براي نبرد سایبري، افرادي را استخدام مي کند. سال ها پیش چین به چنین کاری دست زد و رسما بنیانگذار سانسور انیترنتی شد و به تازکی ستوني اعلام کرده است که جبهه دفاع سایبري را تشکیل داده است که شامل مهندسان نرم افزار، دانشمندان علوم کامپیوتر و برنامه نویس هاست.



وزیر دفاع استوني، یاک اویسکو، مي گویند: "گروه ها از متخصصان دفاع سایبري تشکیل شده است که در بخش هاي خصوصي و آژانس هاي دولتي کار مي کنند. این افراد روزهاي آخر هفته بعنوان نیروهاي مخصوص عملیات احتمالي، کار مي کنند".



این راهکار هم کارآمد و هم کم خرج است به همین دلیل ممکن است موجب شود که کشورهاي زیادي تا قبل از پایان سال از آن استفاده کنند.



فوربس، 12 ژانویه

No comments:

Post a Comment