Saturday, January 15, 2011

۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومان اعتبار جدید برای مصلای تهران و یادآوری سخنی از محمد نوری‌زاد

۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومان اعتبار جدید برای مصلای تهران و یادآوری سخنی از محمد نوری‌زادکلمه : معاون وزیر مسکن و شهرسازی از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار جدید برای پروژه مصلی بزرگ امام خمینی تهران خبر داد و گفت: امسال برای این پروژه ۸۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.




به گزارش مهر، محمد جعفر علیزاده با اشاره به اینکه ساخت مصلی بزرگ امام خمینی تهران با سرعت ادامه دارد، تصریح کرد: این پروژه در سال جاری از اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برخوردار بود که به تازگی ۵۰ میلیارد تومان اعتبار جدید دیگر نیز به آن اختصاص یافته است و در مجموع امسال برای پروژه مذکور ۸۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.



پروژه مصلای تهران از سال ۱۳۶۱ آغاز شده، اما هنوز به مرحله افتتاح کامل نرسیده و با وجود آماده شدن شبستان و صحن اصلی آن، هنوز نمازجمعه تهران به این محل منتقل نشده است.



محمد نوری زاد تابستان امسال در یادداشتی، پروژه مصلای تهران را نمادی از روند اسف‌بار طی شده در سی سال گذشته دانسته و نوشته بود: فرض کنید مصلای تهران ، همین فردا کامل شود و درمدار بهره برداری قرار گیرد . یعنی از رادیو و تلویزیون اعلام کنند که : از جمعه ی آینده ، و در جمعه های آینده ، نماز جمعه ی تهران در مصلای بزرگ تهران برگزار می شود . این خبر ، گرچه از اتمام یک پروژه ی ملی خبر می دهد و بایستی همه ی ما را به وادی سرور و شادمانی دراندازد ، اما برای جماعتی ، اتفاقا این خبر ، نه با سرور و شادمانی ، که با دلهره و رنج و نگرانی و اندوه همراه است … شما در خیال خود ، جمعیت حاضر در دانشگاه تهران را که برای اقامه ی نماز جمعه بدانجا رفته اند ، با سلام و صلوات ببرید و در مصلای تهران بنشانید . تصویری که از تلویزیون پخش خواهد شد ، لبخندی از سر تاسف برلبان همه ی ما خواهد نشاند . بله ، این ، همان بلایی است که ما بر سر امهات دین خدا آورده ایم .

No comments:

Post a Comment