Thursday, June 28, 2012

معافیت چین و سنگاپور از تحریم‌های جدید آمریکا * وقوع انفجار در خط لوله انتقال گاز طبیعی ایران-ترکیه معافیت چین و سنگاپور از تحریم‌های جدید آمریکا هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا دو کشور چین و سنگاپور را به خاطر کاهش قابل توجه خرید نفت از ایران برای ۶ ماه دیگر از شمول تحریم‌های مصوب کنگره آمریکا معاف کرد. به گزارش بی بی سی، براساس این تحریم‌ها آمریکا که امروز مرحله دیگری از آن اجرایی می شود کشور های خریدار نفت ایران ترغیب به قطع واردات نفت ایران یا کاهش شدید میزان خرید می شوند تا مورد تحریم آمریکا قرار نگیرند. خانم کلینتون در بیانیه اش با استناد به آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت تحریم‌های آمریکا موجب کاهش صادرات نفت ایران از ۲.۵ میلیون بشکه به ۱.۵ میلیون بشکه در روز شده است. پیش از این کشورهای آفریقای جنوبی، چین، هند، کره جنوبی، تایوان، سریلانکا و مالزی هم با کاهش قابل توجه خرید نفت از ایران، در فهرست کشورهای معاف از تحریم‌ها قرار گرفته بودند. وقوع انفجار در خط لوله انتقال گاز طبیعی ایران-ترکیه به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس‌تی‌وی، این انفجار ساعت ۲۳ چهارشنبه شب در خط لوله انتقال گاز ایران به ترکیه بین روستا‌های خدرلی و کالندر در استان شرقی آغری رخ داد. پس از وقوع این انفجار جریان انتقال گاز به سرعت قطع شد که انتظار می‌رود طی چند روز آینده دوباره برقرار شود. علت این حادثه اعلام نشده است. گفتنی است، روزانه ۲۷ میلیون مترمکعب گاز طبیعی از طریق لوله های انتقال گاز ایران به ترکیه منتقل می شود

معافیت چین و سنگاپور از تحریم‌های جدید آمریکا
* وقوع انفجار در خط لوله انتقال گاز طبیعی ایران-ترکیه


معافیت چین و سنگاپور از تحریم‌های جدید آمریکا
هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا دو کشور چین و سنگاپور را به خاطر کاهش قابل توجه خرید نفت از ایران برای ۶ ماه دیگر از شمول تحریم‌های مصوب کنگره آمریکا معاف کرد.
به گزارش بی بی سی، براساس این تحریم‌ها آمریکا که امروز مرحله دیگری از آن اجرایی می شود کشور های خریدار نفت ایران ترغیب به قطع واردات نفت ایران یا کاهش شدید میزان خرید می شوند تا مورد تحریم آمریکا قرار نگیرند.
خانم کلینتون در بیانیه اش با استناد به آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت تحریم‌های آمریکا موجب کاهش صادرات نفت ایران از ۲.۵ میلیون بشکه به ۱.۵ میلیون بشکه در روز شده است.
پیش از این کشورهای آفریقای جنوبی، چین، هند، کره جنوبی، تایوان، سریلانکا و مالزی هم با کاهش قابل توجه خرید نفت از ایران، در فهرست کشورهای معاف از تحریم‌ها قرار گرفته بودند.
وقوع انفجار در خط لوله انتقال گاز طبیعی ایران-ترکیه
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس‌تی‌وی، این انفجار ساعت ۲۳ چهارشنبه شب در خط لوله انتقال گاز ایران به ترکیه بین روستا‌های خدرلی و کالندر در استان شرقی آغری رخ داد.
پس از وقوع این انفجار جریان انتقال گاز به سرعت قطع شد که انتظار می‌رود طی چند روز آینده دوباره برقرار شود.
علت این حادثه اعلام نشده است.
گفتنی است، روزانه ۲۷ میلیون مترمکعب گاز طبیعی از طریق لوله های انتقال گاز ایران به ترکیه منتقل می شود

No comments:

Post a Comment