Thursday, July 5, 2012

روسیه : در مورد عدم تحویل "اس ـ 300" با ایران مذاکره نمی کنیم خبرگزاری «ریا نووستی» : بعد مالی قرارداد لغو شده درخصوص تحویل سیستم های موشکی پدافند هوایی "اس ـ 300" به ایران در سطح دوجانبه حل می شود و روسیه در خصوص پرداخت 4 میلیارد دلار غرامت مورد تقاضای ایران بخاطر عدم تحویل "اس ـ 300" مذاکره نمی کند. این مطلب را یک منبع در سازمان فدرال همکاری های نظامی ـ فنی روسیه روز پنج شنبه اعلام کرد. وی گزارش برخی از رسانه ها در این خصوص را مورد تفسیر قرار داد که وزارت دفاع ایران و شرکت "The AerospaceIndastries Organisation" به دادگاه حکمیت بین المللی ژنو شکایت کرده و خواستار دریافت تقریبا 4 میلیارد دلار غرامت بخاطر عدم تحویل "اس ـ 300" شده اند. منبع فوق الذکر گفت: "همکاری های نظامی ـ فنی با ایران در زمینه هایی که مغایر تحریم های سازمان ملل نیستند، ادامه دارد. مسایل مالی در رابطه با تمام قراردادهای امضا شده در سابق در مذاکرات مورد بحث قرار می گیرد. شکایت فوق الذکر به دادگاه حکمیت بین المللی موضوع مذاکره نیست". وی یادآور شد روسیه سال گذشته پیش پرداخت به مبلغ تقریبا 167 میلیون دلار را بخاطر عدم تحویل "اس ـ 300" به ایران بازگردانده است. "سرگی چمیزوف" رییس کورپراسیون "روس تخنولوگی" روسیه در ماه ژانویه سال 2012 میلادی اعلام کرده بود: "پیش پرداخت ایرانیان به تولید کننده برگردانده شد چون تحویل این سیستم ها در رابطه با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد صورت نگرفته". اما هیچگونه جریمه ای پرداخت نشده است. ایران دادخواست خود را روز 13 آوریل به دادگاه ژنو تقدیم کرده اما تا به حال نشست این دادگاه برای رسیدگی به این شکایت برگزار نشده است.

روسیه : در مورد عدم تحویل "اس ـ 300" با ایران مذاکره نمی کنیم
خبرگزاری «ریا نووستی» :  بعد مالی قرارداد لغو شده درخصوص تحویل سیستم های موشکی پدافند هوایی "اس ـ 300" به ایران در سطح دوجانبه حل می شود و روسیه در خصوص پرداخت 4 میلیارد دلار غرامت مورد تقاضای ایران بخاطر عدم تحویل "اس ـ 300" مذاکره نمی کند. این مطلب را یک منبع در سازمان فدرال همکاری های نظامی ـ فنی روسیه روز پنج شنبه اعلام کرد.
وی گزارش برخی از رسانه ها در این خصوص را مورد تفسیر قرار داد که وزارت دفاع ایران و شرکت "The AerospaceIndastries Organisation" به دادگاه حکمیت بین المللی ژنو شکایت کرده و خواستار دریافت تقریبا 4 میلیارد دلار غرامت بخاطر عدم تحویل "اس ـ 300" شده اند.
منبع فوق الذکر گفت: "همکاری های نظامی ـ فنی با ایران در زمینه هایی که مغایر تحریم های سازمان ملل نیستند، ادامه دارد. مسایل مالی در رابطه با تمام قراردادهای امضا شده در سابق در مذاکرات مورد بحث قرار می گیرد. شکایت فوق الذکر به دادگاه حکمیت بین المللی موضوع مذاکره نیست".
وی یادآور شد روسیه سال گذشته پیش پرداخت به مبلغ تقریبا 167 میلیون دلار را بخاطر عدم تحویل "اس ـ 300" به ایران بازگردانده است. "سرگی چمیزوف" رییس کورپراسیون "روس تخنولوگی" روسیه در ماه ژانویه سال 2012 میلادی اعلام کرده بود: "پیش پرداخت ایرانیان به تولید کننده برگردانده شد چون تحویل این سیستم ها در رابطه با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد صورت نگرفته". اما هیچگونه جریمه ای پرداخت نشده است.
ایران دادخواست خود را روز 13 آوریل به دادگاه ژنو تقدیم کرده اما تا به حال نشست این دادگاه برای رسیدگی به این شکایت برگزار نشده است.
 

No comments:

Post a Comment