Thursday, July 5, 2012

یکی دیگر از دانشجویان کُرد زخمی‌شده توسط نیروی انتظامی، جان خود را از دست داد کُردپا: یکی دیگر از دانشجویان کُرد که بر اثر تیراندازی مستقیم مأموران انتظامی حکومت اسلامی ایران زخمی شده بود در یکی از بیمارستان‌های تبریز جان سپرد. به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز یکشنبه یازدهم تیرماه و در بیمارستان "آذربایجان" شهر تبریز یک دانشجوی کُرد به نام "صلاح‌الدین فیشال‌خطابی" 19 ساله فرزند عزیز، که اواسط خردادماه امسال توسط نیروی انتظامی حکومت اسلامی ایران هدف شلیک مستقیم گلوله قرار گرفته بود، بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد. این دانشجوی کُرد روز بیست‌وهشتم خردادماه سال جاری به‌همراه "سیامند کریمی" فرزند رحمان در مسیر جاده‌ی بوکان به تبریز و در نزدیکی شهر ایلخچی در داخل خودروی خود، از سوی مامورین نیروی انتظامی متوقف و هنگام پیاده شدن از ماشین هدف گلوله‌ی مأمورین حکومتی قرار گرفتند که در آن هنگام سیامند در دم کشته می‌شود. گزارش ارسالی خبرنگار آژانس کُردپا حاکی از آن است که جسد صلاح‌الدین فیشال‌خطابی روز دوازدهم تیرماه در میان حضور پر تعداد نیروهای امنیتی-انتظامی در شهر بوکان به خاک سپرده شد. تیراندازی مأموران نظامی، انتظامی و امنیتی حکومت اسلامی ایران به شهروندان مدنی کُرد در مناطق شهری و روستایی به امری عادی و روزمره مُبدل گشته و تاکنون هیچ نهاد حکومتی حاضر به پاسخگویی به این موارد نبوده و در این باره شهروندان کُرد عملاً امنیت جانی خود را از دست داده‌اند. به جز این موارد و طی ماه‌های اخیر در شهرهای جنوبی استان آذربایجان‌غربی، بسیاری از جوانان به ویژه دختران توسط افراد ناشناسی ربوده شده و بعد از تجاوز، آنان را نیز به قتل می‌رساندند که موجب بروز اعتراضات گسترده در شهر بوکان گردید.

یکی دیگر از دانشجویان کُرد زخمی‌شده توسط نیروی انتظامی، جان خود را از دست داد

کُردپا: یکی دیگر از دانشجویان کُرد که بر اثر تیراندازی مستقیم مأموران انتظامی حکومت اسلامی ایران زخمی شده بود در یکی از بیمارستان‌های تبریز جان سپرد.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز یکشنبه یازدهم تیرماه و در بیمارستان "آذربایجان" شهر تبریز یک دانشجوی کُرد به نام "صلاح‌الدین فیشال‌خطابی" 19 ساله فرزند عزیز، که اواسط خردادماه امسال توسط نیروی انتظامی حکومت اسلامی ایران هدف شلیک مستقیم گلوله قرار گرفته بود، بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

این دانشجوی کُرد روز بیست‌وهشتم خردادماه سال جاری به‌همراه "سیامند کریمی" فرزند رحمان در مسیر جاده‌ی بوکان به تبریز و در نزدیکی شهر ایلخچی در داخل خودروی خود، از سوی مامورین نیروی انتظامی متوقف و هنگام پیاده شدن از ماشین هدف گلوله‌ی مأمورین حکومتی قرار گرفتند که در آن هنگام سیامند در دم کشته می‌شود.

گزارش ارسالی خبرنگار آژانس کُردپا حاکی از آن است که جسد صلاح‌الدین فیشال‌خطابی روز دوازدهم تیرماه در میان حضور پر تعداد نیروهای امنیتی-انتظامی در شهر بوکان به خاک سپرده شد.

تیراندازی مأموران نظامی، انتظامی و امنیتی حکومت اسلامی ایران به شهروندان مدنی کُرد در مناطق شهری و روستایی به امری عادی و روزمره مُبدل گشته و تاکنون هیچ نهاد حکومتی حاضر به پاسخگویی به این موارد نبوده و در این باره شهروندان کُرد عملاً امنیت جانی خود را از دست داده‌اند.

به جز این موارد و طی ماه‌های اخیر در شهرهای جنوبی استان آذربایجان‌غربی، بسیاری از جوانان به ویژه دختران توسط افراد ناشناسی ربوده شده و بعد از تجاوز، آنان را نیز به قتل می‌رساندند که موجب بروز اعتراضات گسترده در شهر بوکان گردید.

No comments:

Post a Comment