Monday, July 25, 2011

خبرهای ضد و تقیض یک ترور

خبرهای ضد و تقیض یک ترور




میهن – محمد صادقی: صبح امروز مراسم تشییع پیکر داریوش رضایی نژاد در شهر ایلام در شرایطی برگزار شد که کماکان اخبار ضد و نقیضی از ارتباط ترور وی با فعالیت های هسته ای ایران منتشر می شود.



حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات ایران در گفتگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ترور داریوش رضایی نژاد را، «ترور کوری» نامیده است و می گوید: «ما در حال بررسی این موضوع هستیم و هنوز به نتیجه‌ای نرسیده ‌ایم و برایمان نقاط تاریک و مبهمی دارد».



مصلحی همچنین درباره «نقش سازمان ‌های اطلاعاتی کشورهای دیگر» در این ترور نیز گفته است: «اقدام سرویس‌ های خارجی معمولاً علائمی دارد که ما تاکنون چنین علائمی در این ترور ندیده ‌ایم».



وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در شرایطی این سخنان را بیان می کند که علاوه بر تشکل ها و شخصیت های سیاسی و دولتی، ۲۰۰ تن از نمایندگان مجلس نیز این ترور را به آمریکا و اسرائیل نسبت داده اند.



نمایندگان مجلس روز گذشته با انتشار بیانیه ‌ای عاملان ترور داریوش رضائی‌ نژاد و و کشته شدگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در درگیری های اخیر با نیروهای حزب حیات کردستان (پژاک) را مرتبط دانسته و آمریکا و اسرائیل را مسئول این حوادث خواندند.



کامران دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری دولت دهم نیز در پیام تسلیت خود به این‌ مناسبت درگذشت داریوش رضایی نژاد، «عوامل خودفروخته صهیونیسم جنایتکار و استکبار جهانی» را مسئول این اقدام خواند و آن را «نشانگر اوج زبونی عوامل استکبار و صهیونیسم جهانی در به بن بست رسیدن نفاق» دانست.



علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز این سوء قصد را «اقدام تروریستی آمریکایی‌- صهیونیستی» نامید و آن را «نمونه دیگری از سطح دشمنی آمریکا با ایران» دانست.



جهاددانشگاهی کشور نیز با انتشار بیانیه ‌ای داریوش رضایی نژاد را از جمله «افسران جهاد علمی» نامید و ترور وی را حاکی از «استیصال و فرومایگی استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی» دانست.



اما حیدر مصلحی وزیر اطلاعات ایران در خصوص جایگاه علمی رضایی نژاد با تاکید بر این که «رضائی نژاد شخصیت هسته ای نبود و نباید بی جهت فضارا خاص جلوه داد» افزوده است: « ایشان یک دانشجو با ویژگی‌ های خاص خود بوده و به شهادت رسیده است و هنوز معلوم نیست که سرویسی پشت قضیه ترور ایشان باشد».



گفتنی است داریوش رضایی نژاد در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه روز شنبه، اول مردادماه ۹۰، در خیابان بنی‌ هاشم تهران توسط دو موتورسوار، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.



منابع خبری دولتی در ابتدا داریوش رضائی نژاد را ۳۵ ساله و دارای مدرک تحصیلی دکترای فیزیک، استاد فیزیک هسته‌ای دانشگاه محقق اردبیلی و از متخصصان سازمان انرژی‌ اتمی ایران اعلام نمودند اما خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا) ساعاتی بعد با تغییر خبر خود وی را از «نخبگان برجسته و علمی کشور در زمینه برق و الکترونیک» معرفی کرد.



خبرگزاری فارس نیز در گزارشی از سابقه داریوش رضائی‌ نژاد وی را از «همکاران وزارت دفاع» معرفی کرد اما محمد مهدی‌ نژاد نوری، معاون پژوهشی وزیر علوم، «ارتباط سازمان‌یافته» وی با وزارت دفاع را رد کرد.

No comments:

Post a Comment