Tuesday, August 23, 2011

خبرهای کوتاه از آخرین تحولات لیبی :

خبرهای کوتاه از آخرین تحولات لیبی :
نیروهای مخالفان وارد خانه معمر قذافی در باب العزیزه شده‌اند


منبع : بی بی سی ، رادیو فردا

جنگ شدید میان مخالفان مسلح قذافی و نیروهای وفادار به او در نزدیکی فرودگاه طرابلس، پایتخت لیبی، ادامه دارد. نیروهای دولتی با سلاح های سنگین و زرهپوش به جنگ مخالفان رفته اند، همزمان حملات هوایی ناتو از سرگرفته شده است. مخالفان می گویند در بخش دیگری از شهر، بسوی مجموعه دولتی «باب العزیزیه» پیشروی می کنند. گفته می شود معمر قذافی احتمالا در آنجا مخفی شده است. گزارش ها حاکی است که هزاران نفر از طرابلس می گریزند.

منابع خبری الجزیره می‌گویند که نیروهای مخالفان وارد خانه معمر قذافی در باب العزیزه شده‌اند. 16:32 رویترز خبر داد که نیروهای وفادار به قذافی از مقابله با نیروهای مخالفان دست کشیدند.

یکی از سخنگویان صلیب سرخ جهانی گفت که به علت شرایط امنیتی ویژه، برخی از اعضای تیم‌های پزشکی قادر به حضور در بیمارستان‌ها نیستند. یکی از سخنگویان صلیب سرخ جهانی گفت که به علت شرایط امنیتی ویژه، برخی از اعضای تیم‌های پزشکی قادر به حضور در بیمارستان‌ها نیستند.

کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اروپا هم اکنون یک گزارش مطبوعاتی دارد و درباره لیبی با خبرنگاران صحبت می‌کند. وی گفت : شورای ملی انتقالی خواستار حمایت جامعه جهانی شده تا بتوانند برای انتخابات آماده شوند. رهبران مخالفان به من گفتند که کنترل هشتاد در صد از طرابلس را در دست دارند.

اینترفکس به نقل از این مقام روسی، سخنان قذافی را چنین گزارش کرده است: "زنده و سلامت هستم. در طرابلس هستم و برنامه‌ای برای خروج از لیبی ندارم. گزارش‌های تلویزیون‌های دروغگوی غربی را باور نکنید."

یک مقام روس به رویترز گفته که امروز تلفنی با معمر قذافی صحبت کرده و به نقل از او گفته که قذافی همچنان در طرابلس است و می‌خواهد "تا آخر بجنگد."اینترفکس، گزارش داده که آن مقام روسی، رئیس فدراسیون جهانی شطرنج است که دو ماه پیش عکسی از او و سرهنگ قذافی در حال شطرنج بازی کردن منتشر شده بود.

No comments:

Post a Comment