Tuesday, July 10, 2012

عکس : تجمع اعتراضی "سازمان گزارشگران بدون مرز" نسبت به وضعیت روزنامه نگاران ایرانی گزارش از رادیو فرانسه، عکسها از اسوشیتدپرس : امروز ده‌ها تن از فعالان گزارش‌گران بدون مرز و روزنامه‌نگاران تبعیدی ایران در برابر دفتر شرکت دولتی "ایران ایر" در خیابان شانزه لیزه در پاریس، تجمعی را در اعتراض به بازداشت خودسرانه و شکنجه روزنامه‌نگاران و وب‌نگاران در ایران برگزار کردند. در این حرکت اعتراضی، پنج نفر از اعضای گزارش‌گران بدون مرز همچون زندانی با بدنی زخمی از شلاق و آثار شکنجه، چشم‌بند زده و با زنجیر بر دست و پا، در برابر نمادهای رسانه‌ای (دوربین فیلم برداری، قلم و کاغد، رادیو و روزنامه) وضعیت امروز روزنامه‌نگاران ایران را تصویر کردند. معترضان پلاکاردهایی را با شعارهای «آزادی برای روزنامه‌نگاران ایران»، «نه به شکنجه و انفرادی» و «در ایران ٣٣ روزنامه‌نگار ١٩ وب‌نگار زندانی هستند»، در دست داشتند. زهرا (زیبا) کاظمی در پی شکنجه اعمال شده از سوی مسئولان قضایی در زندان اوین جان خود را از دست داد. گزارش‌گران بدون مرز در بیانیه‌ای اعلام کرده است:«مصونیت از مجازات در ایران و بی‌رحمی دستگاه قضایی علیه روزنامه‌نگاران زندانی را محکوم می‌کند و خواهان توجه بیشتر جامعه جهانی به وضعیت زندانیان در ایران است.» گزارش‌گران بدون مرز هشدار می‌دهد که در شرایط کنونی زندانیان دیگری نیز ممکن است به فهرست قربانیان کشته شده از سوی شکنجه‌گران اضافه شوند.

عکس : تجمع اعتراضی "سازمان گزارشگران بدون مرز" نسبت به وضعیت روزنامه نگاران ایرانی

گزارش از رادیو فرانسه، عکسها از اسوشیتدپرس  : امروز ده‌ها تن از فعالان گزارش‌گران بدون مرز و روزنامه‌نگاران تبعیدی ایران در برابر دفتر شرکت دولتی "ایران ایر" در خیابان شانزه لیزه در پاریس، تجمعی را در اعتراض به بازداشت خودسرانه و شکنجه روزنامه‌نگاران و وب‌نگاران در ایران برگزار کردند.
در این حرکت اعتراضی، پنج نفر از اعضای گزارش‌گران بدون مرز همچون زندانی با بدنی زخمی از شلاق و آثار شکنجه، چشم‌بند زده و با زنجیر بر دست و پا، در برابر نمادهای رسانه‌ای (دوربین فیلم برداری، قلم و کاغد، رادیو و روزنامه) وضعیت امروز روزنامه‌نگاران ایران را تصویر کردند.

معترضان پلاکاردهایی را با شعارهای «آزادی برای روزنامه‌نگاران ایران»، «نه به شکنجه و انفرادی» و «در ایران ٣٣ روزنامه‌نگار ١٩ وب‌نگار زندانی هستند»، در دست داشتند.

زهرا (زیبا) کاظمی در پی شکنجه اعمال شده از سوی مسئولان قضایی در زندان اوین جان خود را از دست داد. گزارش‌گران بدون مرز در بیانیه‌ای اعلام کرده است:«مصونیت از مجازات در ایران و بی‌رحمی دستگاه قضایی علیه روزنامه‌نگاران زندانی را محکوم می‌کند و خواهان توجه بیشتر جامعه جهانی به وضعیت زندانیان در ایران است.»

گزارش‌گران بدون مرز هشدار می‌دهد که در شرایط کنونی زندانیان دیگری نیز ممکن است به فهرست قربانیان کشته شده از سوی شکنجه‌گران اضافه شوند.















No comments:

Post a Comment