Thursday, July 1, 2010

نامه زندانی سیاسی مهدی اقبال : از مرگ بر روسیه تا مرگ بر روسیه

خبرگزاری هرانا - مهدی اقبال کریمیان، عضو حزب مشارکت که از سوی دادگاه انقلاب به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق اقدام تبلیغی علیه نظام، اجتماع و تبانی برای ایجاد اغتشاش و توهین به رهبری به چهار سال زندان محکوم شده است در نامه ای نسبت به تغییر موضع حاکمیت در قبال روابط خود با دولت روسیه و عدم تغییر رفتار نسبت به زندانیانی که در اعتراض به سیاست های دولت روسیه بازداشت و محاکمه شده اند اعتراض نموده است.




در این رابطه لازم به توضیح است، یکی از مصداقهایی که دادگاه به آن در خصوص اتهامات منتسبه به ایشان استناد نموده بود شعار نویسی آقای اقبال بر روی دیوار سفارت روسیه بوده است، بطوریکه قاضی صلواتی در زمان دفاع آقای اقبال از خود در خصوص نوشتن شعار مرگ بر روسیه بر دیوار این سفارت به وی اعلام داشت که "شما به روسیه بعنوان شریک استراتژیک ما توهین کرده اید و این جرمی مشخص و دارای مجازات است".



متن نامه آقای اقبال کریمیان با عنوان "از مرگ بر روسیه تا مرگ بر روسیه" که به خبرگزاری حقوق بشر ایران (هرانا) ارسال شده است به قرار زیر است:



از حدود یکی، دو ماه قبل که یک روحانی در تلویزیون شعار مرگ بر روسیه را حق دانست تا یکی، دو روز پیش که شنیدم وزارت اطلاعات خواستار کاهش یا قطع روابط با روسیه شده است مدام به این فکر میکردم که آیا بازجو و قاضی پرونده ام نیز در جریان این موضع گیری ها هستند یا خیر ؟



آخر فقط چند ماه زودتر از آنان همانطور مقام رهبری اخیراْ اظهار داشته اند که گاهی توده های عادی مردم بهتر از خواص مسائل را میفهمند من هم به عنوان بخشی از این توده مردم هستم که این روسیه را شناختم و روی دیوار سفارت آن نوشتم "مرگ بر روسیه" آن وقت فکر میکردم من نیز به اندازه آنان که بدون مجوز و به طور خودجوش جلوی سفارت خانه ها جمع میشوند و شعار میدهند و سنگ و بطری به سفارت پرت میکنند، حق دارم علیه یک سفارت متعلق به کشوری با سابقه سرشار از تجاوز و خیانت به کشورم اقدام کنم و روی دیوارش بنویسم "مرگ بر روسیه"



حال آنکه سهم آن برادرانم در حمله به آن سفارت خانه ها، تجلیل و کیک و ساندیس بود و سهم من انفرادی و بازجویی و حبس شده است و حالا سوال اینجاست که آیا مقامات مسئولی که اخیرا به شناختی مشابه از من عامی به روسیه رسیده اند به این بخش از عناوین اتهامی من نگاه جدید خواهند افکند ؟. تا کنون که بخاطر روسیه با من شهروند ایرانی مسلمان جمهوری اسلامی سیاست کاهش رابطه و تنبیه را انتخاب کردند آیا به اندازه رابطه گذشته شان با روسیه به فکر ترمیم ارتباطشان با من ایرانی مسلمان هستند ؟



مهدی اقبال کریمیان/ زندان اوین بند امنیتی ۳۵۰

No comments:

Post a Comment