Thursday, July 1, 2010

اعتراض هنگامه شهیدی به 'بدرفتاری وزارت اطلاعات'

بی بی سی : هنگامه شهیدی، روزنامه نگار اصلاح طلب زندانی، بازجویان وزارت اطلاعات را به اعمال نفوذ بر قوه قضاییه و بدرفتاری با زندانیان متهم کرد.




خانم شهیدی به مناسبت اولین سالگرد بازداشتش در نامه ای خطاب به عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، گلایه کرده است که بازجوی او، آقای صالحی، تهدید کرده بود که دو سال به محکومیت حبس شش ساله این حامی مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت ایران، اضافه خواهد کرد.



خانم شهیدی در این نامه که سایتهای مخالفان دولت در روز چهارشنبه ۹ تیر (۳۰ ژوئن) منتشر کرده اند، آورده است: "گویا بحث استقلال قوا، مخصوصا در قوه قضاییه، هنوز در مرحله حرف می گنجد و به مرحله عملی در نیامده است و گویا فشار وزارت اطلاعات بر قوه قضاییه بیشتر است."



یک سال پیش هنگامه شهیدی، عضو حزب اعتماد ملی و مشاور امور زنان ستاد انتخاباتی آقای کروبی، در جریان اعتراض به نتایج انتخابات دستگیر و به حکم دادگاه انقلاب به شش سال و ۹۱ روز زندان محکوم شد.



"اقدام علیه امنیت کشور از طریق اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور از طریق حضور در اغتشاشات"، "فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی از طریق مصاحبه با شبکه ضد انقلاب بی بی سی"، "امضاء بیانیه های برخوردار از جنبه تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران" و "توهین به ریاست جمهوری ایران" از جمله اتهامهای هنگامه شهیدی بوده است.



کمیته عفو مشروط



خانم شهیدی در نامه اش از اینکه امکان ملاقات حضوری با دادستان و استفاده از مرخصی برای معالجات پزشکی را ندارد، شکایت کرده است و دلیل این محدودیتها را فشار وزارت اطلاعات بر دستگاه قضایی عنوان می کند.



این روزنامه نگار زندانی در ادامه فاش کرده است که وزارت اطلاعات کمیته ای برای عفو مشروط زندانیان سیاسی دارد، ولی بازجوی خانم شهیدی تهدید کرده که جلوی عفو او را خواهد گرفت.



خانم شهیدی در ادامه این نامه همچنین فاش می کند که دادستان تهران پیغام داده بود که اگر کسی او را در زندان کتک می زند، جنجال به راه نیاندازد که "ایها الناس مرا کتک زده اند."



این روزنامه نگار به آقای جعفری دولت آبادی می گوید بخاطر کتکهایی که از یک زندانی زن خورده، تا چند روز بدنش درد می کرده است. خان شهیدی می پرسد: "ممکن بود بجای ضربات مشت و لگدی که از سوی این بیمار روانی نصیب بنده گردید، ضربات چاقو یا سرنگ آلوده به ویروس ایدز می بود. در آنصورت هم باز شما شکایت داشتید که چرا این خبر به بیرون درز کرده است؟"



پدر معنوی



در این نامه او به شرط دادستان تهران مبنی بر "عدم تماس تلفنی با آقای کروبی" اشاره کرده و نوشته است: "آقای کروبی پدر معنوی من است و من نیز دختر ایشان هستم در مرحله بعد فراموش نکنید که اینجانب هنوز عضو حزب اعتماد ملی هستم و مشاور دبیر کل حزب یعنی آقای کروبی و تا کنون از سوی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب فعالیت این حزب غیر قانونی اعلام نشده است."



او علت تماس تلفنی با آقای کروبی را نگرانی از بابت جان او در مقابل مخاطراتی که برایش پیش می آید، عنوان کرده و نوشته است که با این که شرط ملاقات حضوری با آقای جعفری دولت آبادی، تماس نداشتن با آقای کروبی عنوان شده است، اما او این شرط را نمی پذیرد.



او در بخش دیگری از نامه اش خواسته است که اسامی زندانیانی که مشمول عفو قرار گرفته اند منتشر شود، "چرا که این شبهه وجود دارد که اصولا کسی مشمول عفو قرار نگرفته است و لااقل از ۲۴ نفر از زنان زندانی سیاسی بند عمومی هیچ زنی آزاد نشده است."



او در پایان نامه اش آورده است که اگر قرار است تهدید های بازجویش به طور کامل عملی شود او را به بازداشتگاه موقت ۲۰۹ منتقل کنند.



او نوشته است که در جایی که حق نوشتن خاطراتش روزانه خود را ندارد و مواد خام تهیه کتابش به وسیله یکی از مسئولان زندان ضبط می شود، "دیگر چه فرقی میان بند عمومی و بازداشتگاه موقت ۲۰۹ است؟"



خانم شهیدی آبان ماه سال گذشته خورشیدی به قید وثیقه ای صد میلیون تومانی موقتا از زندان اوین آزاد شده بود.



او پیش از آزادی موقت دست به اعتصاب دارو و غذا زده بود که نهایتا به دلیل ضعف شدید جسمانی به بهداری زندان اوین منتقل شد.

No comments:

Post a Comment