Friday, March 12, 2010

* سوسن محمدخانی غیاثوند بازداشت شد

سوسن محمدخانی غیاثوند بازداشت شد

کمیته گزارشگران حقوق بشر - سوسن محمدخانی غیاثوند، نویسنده کرد امشب پنج‌شنبه ۲۰ اسفندماه بازداشت شد.
این نویسنده که در زمینه فیلم‌نامه‌نویسی و داستان‌نویسی فعال بود در ساعت ۸ امشب، در منزلش در کرج، طی یورش نیروهای امنیتی بازداشت گردید.
تا این لحظه از علت بازداشت و محل نگهداری این فعال فرهنگی اطلاعی در دسترس نیست.
این نویسنده در سال‌های گذشته علاوه بر فعالیت در زمینه داستان و فیلم‌نامه در حوزه مسائل فرهنگی کردستان نیز فعال بوده است.

حسین حقی از اعدام نجات یافت

ایلنا: حسین حقی که در سن نوجوانی به اتهام قتل بازداشت شده بود، با گذشت اولیای دم از اعدام نجات یافت. وی در سال 83 به قصاص محکوم شده بود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین حقی، ساعت 19:45 بیست و یکم مردادماه سال 82 ماموران کلانتری 108 نواب مشاهده کردند که دو پسر جوان در حال فرار هستند و عده ای آنها را تعقیب می کنند. ماموران با مشاهده این صحنه دو پسر که خودشان را حسین حقی و امراله معرفی کردند دستگیر کردند و یکی از دوستان آنها نیز ازسوی کسبه محل دستگیر شد.
در ادامه مشخص شد که بین دستگیرشدگان و عده ای دیگر درگیری به وجود آمده و یک نفر به نام مهدی خلیلی مورد ضرب قرار گرفته و در اثر اصابت جسم تیز و برنده به قفسه صدری سینه و شدت جراحت وارده فوت کرده است.
در حالی حسین پس از پنج سال وحشت از اعدام در آستانه مرگ قرار گرفت که خانواده مقتول در نهایت رضایت دادند که در مقابل خرید یک باب خانه برای تاسیس حسینیه (!)، از قصاص حسین گذشت کنند.

No comments:

Post a Comment