Tuesday, March 1, 2011

خبرهای کوتاه/ اتومبیل ها به شکل اعتراض گونه، بوق ممتد می زنند...

خبرهای کوتاه/ اتومبیل ها به شکل اعتراض گونه، بوق ممتد می زنند...


شاهدان عینی به بی بی سی می گویند صدای "مرگ بر دیکتاتور" به شکل پراکنده در میان بوق ممتد اتومبیل در خیابان های مرکزی تهران شنیده می شود.

شاهدان عینی به بی بی سی می گویند اطراف پل کریم خان و خیابان وصال در تهران علیرغم حضور وسیع نیروهای ضد شورش و بسیج، نخسین هسته های تجمع معترضان و مخالفان به طور غیر متمرکز شکل گرفته است.



* کلمه : در حالی که از ساعت پنج عصر، زمان تجمع‌ و تظاهرات سبزها دراعتراض به بازداشت رهبران جنبش سبز، میرحسین موسوی، مهدی کروبی و همسران شان گذشته است، شاهدان عینی می‌گویند که حضور نیروهای امنیتی و لباس شخصی در خیابان‌های تهران زیاد است.

به گزارش خبرنگارکلمه، این بار بر خلاف تجمع های قبلی یکی از مراکز اصلی استقرار نیروهای ضدشورش بزرگراه رسالت است.گفته می شود استقرار این نیروها به خاطر انتشار خبر انتقال میرحسین موسوی و مهدی کروبی به زندان حشمتیه در یکی از خیابان های منتهی اتوبان رسالت است.

گفته می شود که پارک دانشجو در چهارراه ولی عصر تهران مملو ازنیروهای نظامی و امنیتی شده و ماشین‌ها ضد شورش در این پارک مستقر شده‌اند.

در مناطق مختلفی چون میدان ولیعصر و چهار راه ولیعصر، خیابان و میدان انقلاب، میدان امام حسین و خیابان و میدان آزادی، تعدادی زیادی از نیروهای امنیتی و گارد ویژه مستقر شده‌اند.

‫در میدان آزادی، اتوبان جناح، اطراف خیابان آذربایجان و خیابان‌های منتهی به میدان انقلاب و آزادی حضور پرتعداد نیروهای انتظامی و نیروهای گارد ویژه به چشم می‌خورد.



بی بی سی : شاهدان عینی می گویند از مغازه داران مناطق مرکزی تهران از جمله از مغازه های اطراف دانشگاه تهران و خیابان کریم خان، خواسته شده تا امروز زودتر محل کسب خود را تعطیل کنند.

گزارش های تایید شده از تهران حکایت از آن دارد که با وجود تعداد زیاد نیروی مسلح در خیابان های این شهر که امکان تشکیل تجمع را محدود کرده، اتومبیل ها به شکل اعتراض گونه، بوق ممتد می زنند.

شاهدان عینی می گویند و تصاویر منتشر شده هم نشان می دهد که شهرداری تهران تلاش می کند سطل های بزرگ زباله را در سطح شهر جمع آوری کند. در تجمعات پیشین معترضان و مخالفان، شمار زیادی از این سطل ها به آتش کشیده شده بود.



دویجه وله : یک شاهد عینی به دویچه‌وله می‌گوید پیاده‌روهای خیابان ولی‌عصر بسیار شلوغ شده است. جمعیت پرشماری نیز به سوی میدان انقلاب در حرکت هستند. گزارش‌های دیگر از تجمع مردم در خیابانهای منتهی به خیابان انقلاب تا آزادی خبر می‌دهند.

در خیابان‌های ملاصدرا و میدان نمازی شهر شیراز حضور سنگین نیروهای امنیتی و ضد شورش گزارش شده است.

گزارش‌هایی از شکل‌گیری تجمع‌های پراکنده در شیراز و حضور پر رنگ نیروهای امنیتی در سطح این شهر منتشر شده است.

No comments:

Post a Comment