Sunday, July 10, 2011

سفر محرمانه وزیر دفاع امریکا به ترکیه

سفر محرمانه وزیر دفاع امریکا به ترکیه




اشغال نظامی و تشکیل منطقه



آزاد، در بخشی از خاک سوریه









هفته نامه لبنانی "الوطن العربی" فاش ساخت که لیون پانتا، وزیردفاع آمریکا، بصورت محرمانه به ترکیه سفر کرده است. این سفر 5 روز ادامه داشته و طی آن وزیر جدید دفاع امریکا با رهبران نظامی و امنیتی ترکیه دیدار و مذاکره کرده است.



انگیزه این سفر و محور دیدارها و مذاکرات، رویدادهای سوریه و آمادگی برای رویدادهای غیر قابل پیش بینی آینده در منطقه اعلام شده است.



هنوز معلوم نیست سفرای امریکا و فرانسه در جریان سفر به شهر "حماه" در سوریه و دیدار با مردم و خبرنگاران، گزارشی در اختیار وزیر جدید دفاع امریکا قرار داده اند تا در مذاکرات ترکیه مطرح شود یا خیر! همچنین معلوم نیست نقش سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در سرکوب مردم سوریه در این دیدار مطرح شده است یا خیر؟



همچنین گفته می شود، جنگ جاری در لیبی نیز بخش دیگری از مذاکرات بوده است.



ازجمله طرح هائی که دراین مذاکرات مطرح شده اشغال بخشی از خاک سوریه توسط ارتش ترکیه و تشکیل منطقه آزاد برای فراریان سرکوب های اخیر سوریه بوده است. الوطن العربی نوشته است که این گزینه به آن دلیل که جلب موافقت ایران نیز در آن مطرح شده، با مخالفت مذاکره کنندگان امریکائی روبرو شده است. گزینه دیگری که طرح شده و امریکا همکاری غیرعلنی خود را با آن ابراز داشته، اشغال بخشی از خاک سوریه با همکاری قطر و فرانسه بوده است.

No comments:

Post a Comment