Friday, July 8, 2011

تشکیل کمیته بررسی قانون‌شکنی‌های دولت احمدی‌نژاد توسط رهبری

یک عضو عالی هیات موتلفه با اشاره به اینکه پس از انقلاب اسلامی در هیچ دوره‌ای بین قوای نظام تا این حد اصطکاک وجود نداشته گفت که آیت‌الله خامنه‌ای در حال «مهار و سوزن‌بانی» این شرایط است و کمیته‌ای را نیز برای بررسی «قانون شکنی‌های دولت احمدی‌نژاد» تشکیل داده است.




حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه اختلافات فعلی دولت و مجلس از دوره بنی‌صدر هم بیشتر است گفت که خامنه‌ای کمیته ویژه ای را برای بررسی «قانون شکنی‌های دولت احمدی نژاد» تشکیل داده است.



ترقی در گفتگو با سایت «آتی نیوز» با اشاره به اینکه طبق قانون اساسی رسیدگی به اختلافات بر عهده رهبر جمهوری اسلامی است گفت که آقای خامنه‌ای هم هیأتی را برای رسیدگی به این موضوع تشکیل داده و گزارش آن را خواسته‌اند تا بررسی دقیق شود که علت عدم اجرای برخی از قوانین چه بوده است.



وی با بیان اینکه رهبری با «جدیت» در حال مدیریت اوضاع است گفت که خامنه‌ای اجازه نخواهد داد که این شرایط ادامه پیدا کند.



ترقی با انتقاد از رسانه‌ای کردن اختلافات و «هوچی‌گری در سطح جامعه» افزود: «بنابراین من فکر می‌کنم آنهایی که این مسأله را رسانه‌ای کردند اشتباه کردند. حتی آن دسته از نمایندگان مجلس که این موضوع را از تریبون مجلس رسما اعلام کردند هم دچار اشتباه شدند. چرا که در قانون اساسی برای این کار داور وجود دارد و کار خودش را انجام می‌دهد.»



این عضو شاخص حزب موتلفه با اشاره به اینکه بعد از انقلاب در هیچ دوره‌ای بین قوای نظام تا این حد اصطکاک وجود نداشته، اختلافات فعلی جمهوری اسلامی را از دوره بنی‌صدر هم بیشتر و کشدارتر ارزیابی کرده و گفته است: «آیت‌الله علی خامنه‌ای در حال مهار و سوزن بانی این شرایط هستند تا کشور به سمت آرامش حرکت کند و از اتهام و افترا زدن و محکوم کردن بدون هیچ استناد قانونی جلوگیری شود.»



اگر به تدبیرهای خامنه‌ای گوش ندهیم از چشم خداوند می‌افتیم



عضو دیگری از هیات موتلفه اسلامی نیز همانند آقای ترقی با اشاره به اختلافات دولت و مجلس، ضمن تمجید از آیت‌الله خامنه‌ای گفت که همه باید به «تدبیرهای» رهبری گوش دهند و از «ولایت» فاصله نگیرند.



اسدالله بادامچیان، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: «اگر حواس‌مان نباشد و به تدبیرهای ولی امر مسلمین گوش ندهیم، هم از چشم مردم و هم از نظر خداوند می‌افتیم و در مسئولیت‌هایمان نیز دچار مشکل می‌شویم.»



آقای بادامچیان با اشاره به دیدار هیات موتلفه با هاشمی رفسنجانی گفت که این تشکل تمایل داشت با رییس جمهور نیز دیدار کند، اما احمدی نژاد به اعضای مؤتلفه وقت ملاقات نداد.



این نماینده مجلس در این زمینه گفت: «امسال به دیدار رییس مجمع که منصوب رهبری است، رفتیم و با رییس مجلس شورای اسلامی هم دیدار کردیم؛ از آقای رییس جمهور هم وقت ملاقات خواستیم، اما ایشان وقت ندادند و در سال گذشته هم این وقت را به ما ندادند، اما اینکه چرا به اعضای مؤتلفه وقت ملاقات ندادند، ما به دنبال هیاهو نیستیم، چرا که ممکن است برای ایشان مقدور نبوده، وگرنه رییس جمهور که مخالف بزرگداشت شهدا نیست.»



عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی درباره‌ی ملاقات با هاشمی رفسنجانی و مواضع رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص مسائل روز کشور هم گفت: «آقای هاشمی طبق معمول نظرش نسبت به جریان فتنه منفی و نسبت به جریان انحرافی هم به شدت منفی بود و اعلام کرد که نظر مقام معظم رهبری برای من مطاع است.»



وی با اشاره به اختلافات داخلی کشور اضافه کرد که در دهه چهارم حیات جمهوری اسلامی نمی‌توان شاهد این اختلافات و «دعواهای سیاسی» داخلی بود و آیت‌الله خامنه‌ای در این زمینه همواره «توصیه‌های راهگشایی» کرده‌اند که باید به آنها عمل کرد.



اختلافات محمود احمدی‌نژاد با مجلس و قوه قضاییه از زمان روی کار آمدن دولت نهم همواره وجود داشته است، اما پس از تیرگی روابط رییس جمهوری و رهبری این اختلافات شکل دیگری به خود گرفت وبسیاری از چهره‌های سیاسی و مقامات جمهوری اسلامی در راستای حمایت از آیت‌الله خامنه‌ای بارها و بارها دولت را به «قانون‌شکنی» و «عدم ولایت‌ پذیری» متهم کردند.



به تازگی نیز مجتبی ذوالنور، جانشین پیشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفته است که برکناری احمدی‌نژاد برای نظام هزینه دارد و رهبری مایل است تا دولت دهم تا پایان دوره چهار ساله خود بر سرکار باشد.

No comments:

Post a Comment