Friday, July 8, 2011

احمدی‌نژاد: تفکیک جنسیتی متوقف شود یا «مشکل امروز ما مدل موی بچه‌های ماست؟»

محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای به دو وزارتخانه علوم و بهداشت از آنها خواست که طرح «سطحی» تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها را متوقف کنند. پس از این سخنان علی مطهری به رییس جمهور حمله کرد و گفت عدم اختلاط دختر و پسر در دانشگاه‌ها مورد اتفاق فقها است؛ همچنین مشاور وزیر علوم هم گفت که از «صحت» نامه احمدی‌نژاد خبر ندارند و آن را هنوز دریافت نکرده‌اند.




محمود احمدی‌نژاد روز گذشته در نامه‌ای به دو وزیر بهداشت و علوم از آن‌ها خواست که بازنشسته کردن «بی‌رویه» اساتید و تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها را متوقف کنند. وی نسبت به تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها، کلاس‌ها و رشته‌های دانشگاهی «بدون لحاظ تبعات» آن هشدار داد و از آنها خواست تا از این رویه «سطحی و غیر‌عالمانه» خودداری شود.



به گزارش خبرآنلاین احمدی‌نژاد در نامه خود نوشت: «شنیده شده است كه در برخی دانشگاه‌ها، رشته‌ها و كلاس‌های تك جنسیتی بدون لحاظ تبعات اعمال می‌گردد. ضروری است فوری از این اقدامات سطحی و غیر عالمانه جلوگیری شود.»



پس از این سخنان علی مطهری، نماینده اصول‌گرای مجلس به آن واکنش نشان داد و طی نامه سرگشاده‌ای به رییس جمهوری نوشت که اگر بناست اختلاط آزاد باشد باید روابط جنسی هم مانند دنیای غرب آزاد باشد.



به گزارش خبرآنلاین آقای مطهری در نامه خود نوشت که عدم اختلاط دختر و پسر در دانشگاه‌ها مورد اتفاق فقها است و چنانچه تاسیس دانشگاه‌ها به تقلید از غربی‌ها نبود باید از همان ابتدا، محیط‌های دانشگاهی نیز دخترانه و پسرانه تاسیس می‌شد.



وی نوشت: «من شنیده‏‌ام در پاكستان معمول بوده است كه در كلاس‌هاى دانشگاه بخش پسران و دختران به وسیله پرده‏اى از یكدیگر جدا باشد و فقط استادى كه پشت تریبون قرار می‏گیرد مشرف بر هر دو باشد. آیا بدین طریق درس خواندن چه اشكالى دارد؟ اگر بناست اختلاط آزاد باشد باید روابط جنسی هم مانند دنیای غرب آزاد باشد والا عوارض روحی و روانی در پی خواهد داشت. نمی‌توان بخشی از نظام خانوادگی و روابط زن و مرد را از اسلام گرفت و بخشی را از غرب.»



این نماینده مجلس روش احمدی‌نژاد در مخالفت با تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها را «كج دار و مریز» دانسته و نوشته است، «اكنون كه این راه كج را از سال 1313 تا به امروز پیموده‌ایم بهترین راه، تاسیس دانشگاه‌های دخترانه است؛ کاری که ما در طول 32 سال بعد از پیروزی انقلاب نكرده‌ایم.»



مطهری با حمله به دولت دهم خطاب به رئیس جمهوری نوشته است: «این که حکم اسلام را با وجود نظرات چند مرجع تقلید، امری «سطحی و غیر عالمانه» دانسته‌اید‌ بسیار مایه تاسف است و دلیل دیگری بر لیبرال بودن این دولت در حوزه فرهنگ است.»



در رویدادی دیگر و در همین زمینه مشاور وزیر علوم درباره نامه‌ی ارسالی احمدی‌نژاد درباره مخالفت با طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها گفت که این نامه «غیر متداول» بوده است.



به گزارش مهر عباس طائب، مشاور وزیر علوم با اشاره به اینکه هنوز چنین نامه‌ای را دریافت نکرده‌اند گفت: «این نامه رییس جمهور از نامه‌های غیر متداولی بود که تاکنون داده شده و حتی ما از صحت آن خبری نداریم، زیرا چنین نامه‌ای به وزارت علوم نرسیده است.»



از سوی دیگر کامران دانشجو، وزیر علوم دولت دهم هم که بارها ار طرح جداسازی دانشجویان دختر و پسر دفاع کرده گفت که از ابتدای سال جاری دانشجویی اجرای این طرح در دانشگاه‌ها امکان پذیر نیست، اما از اول مهرماه امسال دانشجویان دختر و پسر در کلاس‌های درس در ردیف‌های جداگانه خواهند نشست.



آقای دانشجو با اشاره به قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت که بر اساس این مصوبه، مسئول اجرای این طرح روسای دانشگاه‌ها هستند و اگر بعضی از دانشگاه‌ها می‌خواهند آن را اجرا کنند، مختار هستند.



بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۶۶، دانشجویان زن و مرد باید در کلاس‌های درس، در ردیف‌های جداگانه بنشینند.



«مشکل امروز ما مدل موی بچه‌های ماست؟» این سخن احمدی‌نژاد در شب قبل از انتخابات ریاست جمهوری 84 بود که در پاسخ به انتقادهایی که دیگران به افراطی‌گری وی داشتند گفته شد. احمدی‌نژاد با بیان این جمله گفت که مشکل اصلی کشور نه مساله حجاب بانوان یا لباس جوانان، که مسائل بنیادی‌تر دیگری است.



اما طی سال‌های ریاست جمهوری احمدی‌نژاد موضوع حجاب و نیز طرح جداسازی دختران و پسران در دانشگاه‌ها بیشتر از پیش مطرح و همواره در قالب طرح‌هایی چون «استقرار گشت ارشاد» یا قانون «مبارزه با بدحجابی» به مساله‌ی روز ایران مبدل می‌گشت.



همچنین اگرچه آقای احمدی‌نژاد همواره در مصاحبه با رسانه‌ها، خود را از مخالفان این طرح‌ها نشان می‌داد، اما سال گذشته اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی به مخالفت‌های رییس جمهور واکنش نشان داد و با متهم کردن ضمنی احمدی‌نژاد به ریاکاری گفت که نامه ریاست جمهوری برای برخورد با بدحجابان موجود است و اگر «لازم باشد آن را منتشر خواهد کرد».



تهدید فرمانده نیروی انتظامی برای افشای نامه‌های ریاست جمهوری درباره‌ی مبارزه با «بدحجابی» سکوت یک ساله احمدی‌نژاد را در پی داشت. سکوتی که روز گذشته و با ارسال نامه مخالفت با تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها مجددا شکسته شد.

No comments:

Post a Comment