Friday, July 8, 2011

پدر حسین رونقی: «پسرم دارد جانش را از دست می‌دهد»

پدر حسین رونقی، وبلاگ نویس زندانی می‌گوید که حال فرزندش وخیم است و تاکنون فرزند وی دو مورد عمل جراحی داشته است، اما با این حال ماموران اجازه نمی‌دهند که وی با منزل تماس بگیرد. آقای رونقی با درخواست کمک از مسئولین قضایی می‌گوید: «پسرم الان وضعش خیلی وخیم است و اگر توجه نشود، جانش را از دست می‌دهد.»




احمد رونقی ملکی پدر حسین رونقی با ابراز نگرانی از وضعیت جسمی پسرش می‌گوید که حال فرزندش وخیم است و پزشکان کتباً به مقامات قضایی و مسئولان زندان نوشته‌اند که باید در خانه استراحت کند. اما مسئولان مخالفت می‌کنند.



آقای رونقی در گفتگو با دویچه وله می‌گوید که روز چهارشنبه ۱۵ تیرماه در راه تهران به تبریز بوده که خانواده‌اش با او تماس می‌گیرند و می‌گویند یک نفر از زندان اوین تلفن کرده و گفته حسین دچار تشنج شده است.



وی می‌گوید پس از شنیدن این خبر بلافاصله به سمت تهران باز گشته و مستقیم به اوین رفته است: «دیروز که شنیدم، بلافاصله رفتم زندان. هرچه قدر التماس کردم که او را برسانید بیمارستان، گفتند مریض نیست و در حمام است و در بند است. گفتم حداقل اجازه بدهید با مادرش تماس بگیرد، گوش ندادند. من مسوولین قضایی دادستانی را در جریان گذاشتم که وضعیت فرزند من وخیم است و اگر چنین باشد، جانش را از دست می‌دهد. من تقاضای کمک دارم و تقاضا دارم که به این موضوع رسیدگی شود. من به استحضار مسئولین قضایی هم رساندم. پسرم الان وضعش خیلی وخیم است و اگر توجه نشود، جانش را از دست می‌دهد».



پدر این وبلاگنویس زندانی در مورد وضعیت جسمی پسرش می‌گوید: «حسین حالش وخیم است و ماموران تاکنون اجازه نداده‌اند که با منزل تماس بگیرد. او دو مورد عمل جراحی داشته. پزشکان کتباً به مقامات قضایی و مسئولان زندان نوشته‌اند که باید در خانه استراحت کند. متأسفانه مسئولان زندان و بازجویان و بازپرس شعبه‌ی ۲۶ آقای پیرعباسی و آقای ستاری رئیس دفتر ایشان و آقای مهدی ستاری برادر آقای ستاری در وزارت اطلاعات و پسرعمه ایشان آقای پرویز سهرابی تاکنون اجازه نداده‌اند که مسئولین با مرخصی ایشان موافقت کنند».



پدر حسین رونقی پیشتر و در گفتگو با رادیو فردا نیز گفته بود که ماموران امنیتی فرزندش را تحت فشار گذاشته بودند تا وادار به مصاحبه شود، اما حسین رونقی نپذیرفته بود.



وی گفته بود: «حسین را تحت فشار گذاشته بودند که باید مصاحبه کند. اما او گفته بود من چه مصاحبه ای بکنم؟ می خواهند او را تحت فشار بگذارند که مصاحبه بکند و ایشان هم مصاحبه نمی کند. می گوید من این اتهامات را قبول ندارم. این کارها را نکرده ام که بخواهم مصاحبه کنم. الان بازجوها هستند که تصمیم می گیرند. ما دردمان را به چه کسی بگوییم؟ نظر خودم هم نبود که مصاحبه کنم. ولی چون فرزندم را تحت فشار قرار دادند و الان جان فرزندم در خطر است، مجبور شدم به حضرتعالی جواب دادم.»



احمد رونقی ملکی در پایان گفتگوی خود با انتقاد از مسوولین قضایی گفته است: «از رئیس قوه قضائیه و از رهبر جمهوری اسلامی می‌پرسم آیا سزای یک زندانی این است که به اراده‌ی مسوولین پرونده‌اش جانش را از دست بدهد؟»



حسین رونقی ملکی، نویسنده وبلاگ «بابک خرمدین»، در تاریخ ۱۱ مهر ماه سال گذشته با اتهاماتی چون «عضویت در گروه اینترنتی ایران پروکسی»، «تبلیغ علیه نظام»، «توهین به رهبری» و «توهین به رئیس جمهور» به ۱۵ سال حبس تعزیری توسط دادگاه بدوی محکوم شد.

No comments:

Post a Comment