Friday, May 1, 2009

ورود نیروی انتظامی به دانشگاه آزاد رودهن و ضرب وشتم یک دختر دانشجو

مامورین نیروی انتطامی از ایستادن دانشجویان در ترمینال تاکسی و کتاب فروشی های مقابل دانشگاه ممانعت به عمل آورده و ضمن چک کردن کارت دانشجویان با برخوردی توهین آمیز و خشونت آمیز سعی در متفرق نمودن آنان داشتند. تلاش مامورین برای بازداشت خواهر و برادری با مقاومت آنان روبرو شده و پس از پناه بردن این دو دانشجو به داخل دانشگاه و در پی آن ورود نیروی انتظامی به دانشگاه، حضور دانشجویان و اعتراضات شدید آنان ماموران انتظامی را ناچار به خروج از دانشگاه نمود. در تمام این مدت که نیروی انتظامی با الفاظی رکیک به دانشجویان به ویزه دختران دانشجو تو هین می نمود و نیروی های حراست و انتظامات این دانشگاه هیچ گونه حمایتی از دانشجویان در مقابل ورود نیروی انتظامی که به باتوم و گاز اشک آور مجهز بودند به عمل نیاورد و تنها نظاره گر صحنه بود و حتی در بعضی موارد به تهدید دانشجویان می پرداخت و به متفرق کردن دانشجویان می پرداخت.

در ادامه این وقایع، انتظامات و حراست دانشگاه به همراه شخص رئیس حراست که در صحنه حضور داشت حجاب و پوشش دختران دانشجو را بررسی کرده و با دانشجویان برخورد کردند که در نتیجه این برخوردها یکی از دختران دانشجو توسط انتظامات از ناحیه بینی به شدت مجروح شده و بینی وی خونریزی شدیدی کرد به حدی که ماموران انتظامات و حراست با نگرانی سریعا وی را به هلال احمر دانشگاه منتقل می کنند.

گفتنی است بر طبق گفته شاهدان عینی و دانشجویان حضور نیروی انتظامی با چندین دستگاه خودرو در مقابل دانشگاه آزاد واحد رودهن دلیل خاصی نداشته است. همچنین گشت ارشاد همه روزه به طور منظم در مقابل درب این دانشگاه استقرار می یابد و محدودیت ها و مزاحمت هایی را برای دانشجویان فراهم می آورد.

لازم به ذکر است که برخورد های این چنینی در دانشگاه آزاد در گذشته نیز وجود داشته است. پیش از این نیز در همین واحد دانشگاهی دانشجوی دختر دیگری توسط ماموران زن و مرد انتظامات مورد ضرب و شتم و بازرسی بدنی قرار گرفته بود که در پی آن دکتر حیدری رئیس دانشگاه آزاد واحد رودهن قول پیگیری ماجرا و عدم تکرار آن را در آینده داده بود که از قرار معلوم اینگونه نشده است

No comments:

Post a Comment