Friday, May 1, 2009

هفت تن در آمریکا اتهام کمک مادی به مجاهدین خلق را پذیرفتند

هفت مرد در آمریکا اتهام تأمین کمک مادی برای سازمان مجاهدین خلق ایران را پذیرفته اند. دولت آمریکا این سازمان را یک سازمان "تروریستی" می داند.

این هفت مرد که همگی اصالتا ایرانی هستند روز چهارشنبه ۹ اردیبهشت (۲۹ آوریل) رسما اتهاماتی را که سال ۲۰۰۱ در کالیفرنیا به آنها وارد شده بود، پذیرفتند.

وزارت دادگستری آمریکا با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرده است: "هر یک از متهمان به یک فقره برنامه ریزی برای تأمین کمک مادی و یک فقره اقدام عملی برای تأمین کمک مادی برای گروهی خارجی که تروریستی شناخته شده است، متهم هستند".

حد اکثر مجازات قانونی که ممکن است برای این اتهامات در نظر گرفته شود، تحمل ۲۰ سال زندان است.

حکم متهمان قرار است روز ۱۰ اوت (۱۹ مرداد) صادر شود.

بنا به اعلام وزارت دادگستری آمریکا، متهمان پذیرفته اند که از هواداران سازمان مجاهدین خلق، برای این سازمان کمک جمع کرده اند و همچنین در اماکن عمومی، مانند فرودگاه بین المللی لس آنجلس، به جمع آوری کمک به نفع این سازمان پرداخته اند.

دولت آمریکا در سال ۱۹۹۷ سازمان مجاهدین خلق را یک "سازمان تروریستی خارجی" اعلام کرد.

اتحادیه اروپا نیز در سال ۲۰۰۲ نام سازمان مجاهدین خلق را در فهرست سازمان های تروریستی خود قرار داد، اما در ژانویه سال ۲۰۰۹ نام این سازمان را از فهرست مذکور حذف کرد.

سازمان مجاهدین خلق که با حکومت جمهوری اسلامی ایران مخالفت است، نیروهای مسلح خود را در دوران حکومت صدام حسین در عراق مستقر کرد.

اما پس از اشغال عراق توسط نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در سال ۲۰۰۳، نیروهای سازمان مجاهدین خلق در اردوگاه اشرف در شمال بغداد تحت نظر نیروهای آمریکایی قرار گرفتند.

نظارت بر اردوگاه اشرف از ابتدای سال ۲۰۰۹ به نیروهای عراقی واگذار شده است و مقامات دولت عراق می گویند که نیروهای سازمان مجاهدین خلق باید از این کشور خارج شوند

سازمان مجاهدین خلق ایران

No comments:

Post a Comment