Monday, June 15, 2009

آنها ایرانی اند یا عرب؟




علاوه بر تهران، روز گذشته در اصفهان- شیراز- مشهد- تبریز- یزد- کرمان- بندرعباس- بوشهر- کاشان- رشت- سقز و برجرد نیز گزارش هائی مبنی بر تظاهرات اعتراضی مردم رسیده است. تقریبا تمام خبرها و گزارش های دریافتی یکسان است، مگر در شهرهائی که روز قبل از آن به خوابگاه و دانشگاه ها حمله نظامی شده و روز گذشته بخشی از تظاهرات متاثر از شعارهای دانشجویان و افشاگری آنها بوده است. از جمله در مشهد و اصفهان.

نکته ای که از دو روز پیش در پیام های مختلف به ما اطلاع داده اند این است که ظاهرا برخی از کسانی که به سمت مردم شلیک می کنند ایرانی نیستند. گفته می شود چند تنی از آنها که به چنگ مردم افتاده اند، فارسی بلند نبوده و به زبان عربی حرف می زده اند.

ما درابتدا تصور کردیم، این یک شبیه سازی روزهای اخیر با روزهای انقلاب بهمن است که گفته می شد نیروهای اسرائیلی در کنار ارتش شاه به طرف مردم شلیک می کنند. اما چند عکس ما را نیز به شک و تردید انداخت. به همین دلیل دو نمونه از این عکس ها را منتشر می کنیم. واقعا آن که پشت موتورسیکلت سوار است و اسلحه کمری خود را جا به جا می کند ایرانی است؟ حزب الهی است؟ بسیجی است؟ یا عرب است؟ و یا آنها که درعکس دوم اطراف یک قربانی به چنگ افتاده جمع شده اند و تفنگ و چاقو بدست دارند، همه ایرانی اند؟ بویژه آن که پیراهن آبی روشن به تن دارد. اگر اینها ایرانی اند، در آن محله ای که زندگی می کنند، پاسخ مردمی که آنها را شناسائی می کنند چیست؟ خون آن جوانی که دیروز در میدان آزادی کشته شد به گردن کیست؟

No comments:

Post a Comment