Monday, June 15, 2009

میرحسین در بین تظاهرات عظیم امروز


هیچکس نمی داند در میان فرماندهان سپاه و در بیت رهبری که همچنان حاضر به عقب نشینی کامل از برابر مردم و تن دادن به نتیجه واقعی انتخابات نیستند، درباره تظاهرات و راهپیمائی امروز تهران چه تحلیلی دارند، اما حتی اگر اندک تعقلی هم در میان این جمع وجود داشته باشد، فرصت بزرگی را که با انتخابات پرشور و وسیع مردم از کف دادند، با مقاومت در برابر این جنبش و شخص موسوی فرصت دوم را هم از کف خواهد داد؟ این فرصت جز این نیست که از درون نظام یک تن رهبری این جنبش را برعهده دارد. میزان درایت و آگاهی برای جلوگیری از رفتن کشور به سوی یک جنگ و کشتار خانگی دراینجا خود را نشان خواهد داد، نه در رجزخوانی ها و مقاومت در برابر قبول واقعیت!

تمام خبرگزاری های جهان که نمایندگانی در تهران دارند، گزارش داده اند که تردید نیست این جنبش مسالمت آمیز رو به گسترش است و آنها که علیه انتخابات کودتا کردند، در برابر آن باید تسلیم شوند. همین خبرگزاری ها تاکید کرده اند که اگر از تلویزیون ایران اعلام شده بود که برای راهپیمائی امروز مجوز صادر شده است، میزان شرکت مردم تهران در راهپیمائی امروز چند برابر میشد و به چند میلیون می رسید. گرچه شمار راهپیمایان امروز در مرز یک میلیون گزارش شده است.

در شب های الله و اکبر انقلاب، یکبار ارتشبد "ازهاری" نخست وزیر دولت نظامی به مجلس رفت تا گزارش تظاهرات و اعتراضات مردم را بدهد. او در همین گزارش که تردید نیست نسل انقلاب 57 و از جمله رهبران جمهوری اسلامی آن را دقیقا به خاطر دارند، گفت: این شعارها و تظاهرات دروغ است. در جوی آب "مرکورکورم" می ریزند و می گویند خون مردمی است که در تظاهرات کشته شده اند. نوار ضبط صوت روی پشت بام می گذارند و الله و اکبر پخش می کنند. من و خانمم رفتیم روی پشت بام و با دوربین نگاه کردیم، هیچ کجا مردم روی بام ها نبودند. نوار بود."

صبح روز بعد، صدها هزار نفر ریختند به خیابان و فریاد کشیدند: ازهاری گوساله، بازم بگو نواره!

در تظاهرات امروز تهران بطرف میدان آزادی، مردم به هم می گفتند: امشب روی بام، الله و اکبر یادتان نرود!

No comments:

Post a Comment