Wednesday, October 14, 2009

نامه 'تظلم' فرزندان هاشمی رفسنجانی به رئیس قوه قضائیه ایران


پنج فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس مجلس خبرگان رهبری ایران، از رئیس قوه قضائیه این کشور خواسته اند که مرجعی صلاحیت دار را مأمور رسیدگی به شایعات و اتهامات علیه آنها کند.

فاطمه، محسن، فائزه، مهدی و یاسر هاشمی روز شنبه ۲۸ شهریور (۱۹ سپتامبر) در نامه ای سرگشاده به صادق لاریجانی، انتشار شایعات علیه خود را، نوعی "اهرم فشار" علیه آقای هاشمی رفسنجانی و ابزاری برای "حذف" او دانسته اند.

در این نامه آمده است که "ترور شخصیت" در ۳۰ سال گذشته حربه "دشمنان انقلاب اسلامی" بوده است و آنها پس از ناامید شدن از تخریب چره آقای هاشمی رفسنجانی، به طرح اتهام و شایعه علیه فرزندان او روی آورده اند.
فرزندان آقای هاشمی رفسنجانی، "برخی گروه های سیاسی" را بدون اشاره مستقیم به هویت آنها متهم می کنند که با دشمنان همنوا شده اند و بر بستر شایعات و شبهات و با سوء استفاده از احساسات عمومی، "به قدرت و مناصب مورد نظر دست یافتند".

در نامه فرزندان آقای هاشمی رفسنجانی به رئیس قوه قضائیه آمده است که وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی کل کشور و هیأتی ویژه که با موافقت "مسئولان عالی نظام" تشکیل شده بود پیش تر به این شایعات رسیدگی کرده اند، اما نتایج رسیدگی به "دلایل نامعلوم" اعلام نشده است
در این نامه همچنین آمده است که دولت آقای احمدی نژاد چهار سال است که به همه مدارک و اسناد نهادهای اجرایی دسترسی دارد، اما هنوز نتوانسته دلیلی برای اثبات شایعاتی که "مدعای دولتمردان هم واقع شده" ارائه کند.

امضا کنندگان نامه می گویند به همین دلیل است که با وجود اصرار آنها و انتظار افکار عمومی، اتهامات علیه آنها به محاکم قضائی ارجاع نمی شود.

در ادامه نامه آمده است: "شاید به همین دلیل است که اخیرا شاهد بوده ایم که از راه پخش اظهارات بعضی متهمان حوادث اخیر، که در صورت داشتن اعتبار اقرار قانونی، تنها علیه شخص اقرار کننده قابل استناد است، تلاش می شود تا ادعاهای بی سند علیه یکی از امضاء کنندگان این نامه... مستندسازی شود".

به نظر می رسد اشاره نویسندگان نامه به اتهاماتی است که اخیرا از زبان بعضی متهمان دادگاه های حوادث پس از انتخابات، علیه مهدی هاشمی مطرح شده و رسانه های حامی دولت به انتشار گسترده آن دست زده اند.

فرزندان آقای هاشمی رفسنجانی در نامه به آقای لاریجانی از عدم رسیدگی مراجع قضایی به شکایات ارائه شده از سوی آنها گلایه کرده اند و از او خواسته اند که دستور دهد یک "مرجعی صلاحیتدار، مستقل و با اختیارات کامل و دور از بازی های سیاسی" به شایعات و اتهامات علیه آنها رسیدگی کند و نتایج آن را به اطلاع عموم برساند و "با اجرای عدالت، از ادامه این رویه مجرمانه پیشگیری کند".

آقای هاشمی رفسنجانی پرنفوذترین مخالف دولت آقای احمدی نژاد در میان مقامات جمهوری اسلامی محسوب می شود.

آقای احمدی نژاد پیش از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، در جریان مناظرات انتخاباتی در تلویزیون از اکبر هاشمی رفسنجانی به عنوان "صحنه گردان اصلی" مخالفان دولت نام برد و او را به کارشکنی گسترده در کار دولت متهم کرد.

او همچنین گفت که "قانون گریزی" و "بی قانونی" را در ثروتمند شدن فرزندان کسانی چون آقای هاشمی رفسنجانی می داند.

رئیس مجلس خبرگان ایران که فرصت پاسخگویی به این اتهامات در تلویزیون به او داده نشد، در نامه ای سرگشاده به رهبر ایران، تلویحا از سکوت او گلایه کرد.

No comments:

Post a Comment