Monday, January 18, 2010

لیستی که در نوبت بعدی است



مردم ، بعد از انتخابات
از احمدی کُشون عبور کردند!

مجله "همت" ظاهرا بدستور هیات نظارت بر مطبوعات توقیف شد. اما این توقیف یک شوخی مطبوعاتی است، زیرا چاقو دسته اش را نمی بُرد. مجله ای که خط دهنده اش حسین شریعتمداری است و شخص احمدی نژاد در تهران و مصباح یزدی در قم پشت آن سنگر گرفته اند، مگر قابل توقیف است؟ به صد دلیل پاسخ منفی است. یک دلیلش آن که نه تنها در قم همچنان وسیعا در حال پخش و توزیع است، بلکه در تهران، از هر باجه فروش روزنامه ای می توان آن را 400 تومان خرید. البته مجانی هم وسیعا توزیع می شود!

نه تنها شماره دوم دوره جدید این مجله که در قم انتشار می یابد، همچنان در بورس توزیع و توطئه است، بلکه شماره جنجال برانگیز سال گذشته آن نیز یکبار دیگر تجدید چاپ و توزیع شده است.

ما روی جلد هر دو شماره را منتشر می کنیم. روی جلد شماره جدید را در شماره پنجشنبه گذشته منتشر کردیم، اما تجدید انتشار آن درکنار شماره سال گذشته معنای کامل تری را تداعی می کند.

شماره سال پیش مربوط به دوران پیش از انتخابات 22 خرداد است که منتشر کنندگان دولتی "همت" تصور کرده بودند با ادامه استفاده از حمله تبلیغاتی علیه هاشمی رفسنجانی احمدی نژاد رای خواهد آورد. همان شگردی که احمدی نژاد خود نیز در مناظره تلویزیونی با میرحسین موسوی آن را به کار گرفت. نه آن شماره مجله همت و نه مناظره تلویزیونی و حملات احمدی نژاد به هاشمی رفسنجانی در انتخابات 22 خرداد افاقه نکرد. گروهی از فرماندهان سپاه و آقا زاده رهبر "مجتبی" طرح آلترناتیو را تهیه کرده بودند تا اگر احمدی نژاد علیرغم همه چراغ سبزهائی که به او برای استفاده از صدا و سیما و حمله به هاشمی رفسنجانی رای نیآورد آن طرح آلترناتیو را به اجرا بگذارند. این طرح آلترناتیو "کودتا 22 خرداد" بود، که اکنون به هشتمین ماه آن نزدیک می شویم و دولت همچنان زیر بار فشار مردم معترض به این کودتا فلج است.

آنها تصور کرده بودند با چاپ عکس هاشمی و عنوان "احمدی کُشون" به تقلید از فصل غم انگیز "سیاوش کشان" شاهنامه فردوسی و فصل زیبای رمان "سیاوشون" خانم دانشور که "یوسف" قهرمان داستان همان "جلال آل احمد" را تداعی می کرد، مردم خودشان را برای احمدی نژاد قربانی خواهند کرد. همانقدر اوضاع کشور در دستشان نبود، که امروز نیست. همانقدر مردم و جامعه را نشناخته بودند که امروز نمی شناسند.

مردم نه تنها خودشان را قربانی احمدی نژاد نکردند، بلکه از "احمدی کشون" عبور هم کردند و فریاد زدند "مجتبی بمیری- رهبری رو نبینی" و یک پله هم بالاتر رفتند و گفتند "مرگ بر دیکتاتور". شعاری که نیروی انتظامی و ماموران امنیتی، لباس شخصی های سپاه و اونیفورم پوشان سپاه، مردمی را که در تظاهرات دستگیر می کنند، می زنند و در حین زدن می گویند: پدرسوخته، منظورت از دیکتاتور، آقاست

No comments:

Post a Comment