Saturday, January 30, 2010

کمیته پزشکی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی: برای معاینه بالینی قدیانی و نبوی توسط نماینده کمیته، دستور لازم را صادر کنید/ حوادث بازداشتگاه کهریزک ناشی ا


پارلمان‌نیوز: کمیته پزشکی ارگان اقشار سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در نامه‌ای به دادستان تهران تاکید کرد:«با اطلاع از وضعیت نابسامان سلامتی برادران قدیانی و نبوی، از جنابعالی انتظار دارد در خصوص انجام معاینات بالینی و درمان های مورد نیاز آنان برای نمایندگان این کمیته و یا پزشکان خانوادگی این برادران اجازه لازم صادر و به ویژه دستور فرمایید نظریه پزشکی محترم قانونی کشور در مورد برادر نبوی مبنی بر ادامه درمان وی در خارج از زندان در اسرع وقت اجرا گردد.»

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، متن این نامه بدین شرح است:

دادستان محترم عمومی و انقلاب تهران

سلام علیکم

با احترام، همانگونه که مستحضر می باشید، دو تن از برادران عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران، آقایان بهزاد نبوی و ابوالفضل قدیانی، به ترتیب با حکـم دادسـتان سابق و حکم حـضرتعالی در زندان به سر می برند. هر دوی این برادران آزاده، در سنین کهولت بوده و بار مبارزات و شکنجه های دوران ستم شاهی و مسئولیت های سنگین و متعدد دوران دفاع مقدس و سال های تثبیت نظام و... را به دوش دارند كه موجب ابتلاء آنان به بیماری های متعدد حاد و مزمن از جمله بیماری های قلبی و عروقی گردیده و به انجام جراحی قلب باز در هر دوی آنان منتهی شده است. افزون بر آن، همان گونه که در نظریه همکاران متعهد ما در سازمان پزشکی قانونی کشور (به اتفاق آراء) در خصوص برادر آزاده آقای نبوی اعلام گردیده است، هرگونه فشار و تنش عصبی و روانی برای ایشان بسیار خطرناک و تهدید کننده بوده و مشارالیه باید در خارج از زندان تحت معاینات منظم پزشکی و درمان های لازم قرار گیرند.

با عنایت به مطالب پیش گفته و اذعان به این مهم که در همة وضعیت های ویژه از جمله دعاوی قضایی، کادر پزشکی صرفاً سلامت بیماران و نجات جان آنها را با نگاه انسانی و حرفه ای مد نظر دارند، اعضای کمیته پزشکی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران با اطلاع از وضعیت نابسامان سلامتی این دو عزیز، در آستانة سی و یکمین سالگشت پیروزی انقلاب اسلامی، از جنابعالی انتظار دارد در خصوص انجام معاینات بالینی و درمان های مورد نیاز آنان برای نمایندگان این کمیته و یا پزشکان خانوادگی این برادران اجازه لازم صادر و به ویژه دستور فرمایید نظریه پزشکی محترم قانونی کشور در مورد برادر نبوی مبنی بر ادامه درمان وی در خارج از زندان در اسرع وقت اجرا گردد.

ضرورتاً خاطر نشان می سازد همانطور كه در گزارش مراجع رسمی كشور نیز اعلام شده است بسیاری از وقایع ناگوار چند ماه اخیر در بازداشتگاه ها كه متأسفانه به فوت چند تن از بازداشت شدگان منتهی شده است ناشی از فقدان توجه لازم به وضعیت پزشكی زندانیان و جدی نگرفتن مشكلات درمانی آنان بوده است.

ما به حكم مسئولیت حرفه ای و تخصصی خود و برای سومین بار، هشدار در این مورد را اعلام و انتظار داریم دستور مساعدی كه حضرتعالی در مورد این درخواست صادر می فرمائید، امكان رخ دادن وقایع تلخ مشابه را كه هر لحظه احتمال وقوع آن متصور است به كلی مرتفع سازد.

با تجدید احترام
کمیته پزشکی ارگان اقشار

رونوشت:
- رئیس محترم قوة قضائیه، حضرت آیت الله لاریجانی، پیرو نامه های شمارة 101 مورخ 11/5/1388 و 103 مورخ 19/7/1388 ، برای استحضار.
- رئیس محترم مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دكتر لاریجانی، برای استحضار.
- دبیركل محترم سازمان، پیرو مذاكرات حضوری، برای استحضار.
- مسئول محترم ارگان اقشار، برای استحضار.
- دبیرخانة كمیته.
- دبیرخانة مركزی.

No comments:

Post a Comment