Sunday, January 31, 2010

رسايي خواستاراحضار مهدي و فائزه هاشمي به دادگاه شد


حميد رسايي از قوه قضاييه خواست به اين سوال پاسخ دهد که چرا برخي چهره هاي شناخته شده نظير فائزه و مهدي هاشمي که در حوادث بعد از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري نقش داشته است، هنوز به دادگاه احضار نشده اند.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، "حميد رسايي" نماينده تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر و عضو شوراي مرکزي فراکسيون انقلاب اسلامي در جلسه علني روز يکشنبه مجلس شوراي اسلامي در قالب تذکري مبني بر اصل 23 بند 11 آيين نامه داخلي گفت: درماه هاي گذشته شاهد بوديم بعد از احضار و بازداشت افرادي که در فتنه هاي اخير نقش جدي داشتند، دادگاه آنها نيز برگزارشد. همچنين در روزهاي اخير، دادگاه کساني که در فجايع روز عاشورا نقش داشتند، برگزار شد.
وي افزود: اما همچنان افکار عمومي با يک سوال بي پاسخ مواجه است و دستگاه قضايي بايد به اين سئوال پاسخ دهد که چرا برخي چهره هاي شناخته شده درحالي که هم در حوادث بعد از برگزاري دهمين انتخابات رياست جمهوري و هم فجايع عاشورا حاضربودند، هنوز به دادگاه احضار نشده اند.
رسايي يادآور شد: همين امروز (يکشبنه) در خروجي خبرگزاري ها فرمانده نيروي انتظامي اعلام کرده است که 70 درصد اغتشاشگران روز عاشورا که تصاوير آنها منتشر شده بود، با همکاري مردم دستگير شده اند.
وي گفت: سوال اين است که 30 درصد بقيه که تصاويرشان هم منتشر شده است، چرا دستگيرنشده اند؟
عضوشوراي مرکزي فراکسيون انقلاب اسلامي افزود: چرا يک فرد عادي که زير پل کالج حضورداشته است، بازداشت و دادگاه وي نيز برگزار شده است اما فائزه هاشمي که فيلم حضور وي همه جا پخش شد، هنوز احضارنشده است؟
وي با طرح اين سوال که "چرا قانون اساسي رعايت نمي شود"؛ اظهار داشت: اصل 19 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران تصريح مي کند که قوم، قبيله، رنگ، نژاد، زبان و مانند اينها سبب امتياز نخواهد نبود. اصل 20 نيزبر حقوق مساوي در جامعه تاکيد دارد.
رسايي يادآور شد: اخيرا يکي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به دليل انتقاد از آقاي هاشمي احضار شده است اما کساني که دراين اغتشاشات همه نظام جمهوري اسلامي را زيرسوال بردند؛ مصونيت دارند.
وي گفت: چرا کساني که فهرست اراذل و اوباش را تهيه کرده بودند و 200 ميليون تومان هم به اين افراد پرداختند و درحال حاضر به لندن پناهنده شده اند؛ تاکنون به دادگاه احضار نشده اند. دستگاه قضايي با وجود پناهندگي اين افراد؛ حداقل آنها را احضار کند.
رسايي افزود: از اين دست سوالات در نزد افکار عمومي هنوز مطرح است و در صورت عدم پاسخگويي دستگاه قضايي، از جاي ديگري بروز خواهد يافت.
محمدحسن ابوترابي فرد که رياست جلسه علني امروز (يکشنبه) مجلس شوراي اسلامي را به عهده داشت، در پاسخ به اين تذکر گفت: مسئولان قوه قضاييه تذکر شما را شنيدند و برابرقانون عمل خواهند کرد.


نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ يازدهم بهمن ۱۳۸۸ برابر با سی و يکم ژانويه ۲۰۱۰ ، 10:59:47 توسط mohemnist
And why Mr. Ahmadinejad who insulted million of Iranians is not called to a court. Or when he accused everyone from Rafsanjani to Rahnavard on his interview, whey he is not called to a court. Isn't it because his masters think that they are right and what ever they say is the law. Why bother to call someone to a court when he won't have access to a lawyer or even worse when the verdict is written even before the arrest. Shame on this government. V

نوشته شده در تاريخ يازدهم بهمن ۱۳۸۸ برابر با سی و يکم ژانويه ۲۰۱۰ ، 07:46:41 توسط فدات
رسایی و زاکانی از سربازجویان جنایتکارند. قصد آنها ایجاد جو وحشت است. ولی مردم این ها را فیلم کردند. درضمن درود به کامنت نویسان این سایت به خصوص "بچه محل" و "پایین شهری" که کم کامنت میگذارند ولی یک جمله آنها بهتر از صد مقاله شعاری یا انشا دبیرستانی که در سایت های گوناگون است. ولی همه حق آزادی بیان دارند و آنها که از الان مثل آخوند ها در ۳۰ سال پش میگویند ما مبارزیم و در چه مورد حرف بزنید و یا نزنید و مردم را سانسور میکنند ۲ زاریشان بیفتد که خیلی بچه هستند و معنی لوتی و جوانمردی و آزادگی را نمیفهمند. چه رسد به ان معدود بی شرف هایی که از غارت یا قتل و شکنجه و تجاوز با سابقه طولانی و ممتد در اوین و دیگر زندان ها به عناوین مختلف دفاع میکنند. خامنه ای و رفسنجانی و مجتبی و بقیه قاتلین کلان هم بدانند هیچ جای فرار از دادگاه عدالت مردم در دنیا ندارند. ملت با این اسلام گراها کاری ندارد و کار خودش را میکند همانجور که موسوی و کروبی هم مجبور به اقرار شدند. علی شیره ای حیا کن - سلطنتو رها کن.

No comments:

Post a Comment