Thursday, March 4, 2010

سکوت و فقدان اقدام موثرتوسط جامعه بین المللی چراغ سبزی برای به دارآویختن تظاهرکنندگان پس از انتخابات است


(۴ مارس ۲۰۱۰) کمپین بین المللی حقوق بشر درایران امروز گزارش داد که یکی از دستگیرشدگان پس از روزعاشورا که دردادگاه با اتهام محاربه یا «جنگ علیه خدا ویا حکومت» مواجه شده بود درخطر فوری اعدام قرار دارد.
از آنجاییکه قوه قضاییه ایران عامدا از فراهم کردن اطلاعات دقیق در مورد روند دادرسی وصدور حکم پرونده های اعتراضات پس از انتخابات ایران خودداری می‌کند، هویت فردی که به اعدام محکوم شده مشخص نشده است. درتاریخ ۹ فوریه قوه قضاییه ایران اعلام کرد که ۹ نفر از تظاهرکنندگان بعد از انتخابات محکوم شده اند. از میان این افراد یک نفر به اعدام و بقیه هشت نفر به زندان محکوم شدند.
وب سایت ندای سبز آزادی گزارش داده است که دادگاه تجدیدنظر حکم محکومیت دانشجوی جوان ۲۰ ساله محمدامین ولیان که به اتهام محاربه محاکمه شده بود را براساس عکس هایی که درآن نشان می دهد وی در حال پرتاب کردن سنگ در جریان تظاهرات است تایید کرده است.
تاکنون، حداقل ۱۳ تن از تظاهرکنندگان به اعدام محکوم شده اند که حکم دو تن از آنها ماه گذشته اجرا شد. متهمان هیچ دسترسی به استانداردهای شناخته شده بین المللی و قضایی در روند دادرسی برخوردار نبودند. آنها همچنین از دستگرسی به وکیل خود محروم بودند.
درخصوص دومتهمی که تا کنون اعدام شده اند، آرش رحمانی و محمدرضا زمانی، به صورت مخفی و بدون اینکه خانواده و یا وکلایشان اطلاع حاصل کنند اعدام شدند. درعین حال دادگاه‌های تشکیل شده برای رسیدگی به پرونده دستگیرشدگان پس از انتخابات پس از برگزاری محاکمات غیرعادلانه احکامی تا ۱۵ سال زندان را برای دانشجویان، فعالان اجتماعی و روزنامه نگاران صادر می کند.
براساس گفته کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران رهبران ایرانی نشان می هند که چگونه واکنش ضعیف و غیرموثر جامعه بین المللی درخصوص نقض مکرر و آشکار حقوق بشر چگونه به تعمیق و افزایش دامنه آزار و اذیت شهروندان ایرانی انجامیده، در عین حالی که ایران نیز پیشنهاد عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل را مطرح کرده است.
این شورا جلسه ای را در ماه مه سال جاری برگزار خواهد کرد و بر اساس گزارش‌های مختالف ایران به دنبال انتخاب از طرف ناحیه کشورهای آسیایی است، جایی که چهار کرسی برای کشورهای علاقه مند برای عضویت وجود دارد.
ارون رودز سخنگوی کمپین بین المللی حقوق بشردرایران در این زمینه می گوید:‌« ما بین این اعدام و شکست جامعه بین المللی، به خصوص شورای حقوق بشر سازمان ملل برای پاسخگو نگهداشتن ایران رابطه مستقیمی می بینیم.»
رودز می افزاید:‌«ایران پیام روشنی دریافت کرده است: سبعیت و بی رحمی شما نه پاسخ جدی را از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل را ایجاد می کند نه پیشنهاد شما را برای عضویت در شورای حقوق بشر مسدود می کند.»
کمپین از رییس قوه قضاییه ایران می خواهد که با توجه به اینکه کاری که ولیان انجام داده به هیچ عنوان نمی تواند اتهام محاربه را توجیه کند در خصوص این حکم اعدام تحقیق کند.
بیش از صدتن از دانشجویان هم اکنون برای فعالیت های سیاسی شان در زندان هستند درحالی که شمار دیگری دستگیر شده و مورد بدرفتاری قرارگرفته و از ادامه تحصیل بازمانده اند.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ سيزدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با چهارم مارس ۲۰۱۰ ، 03:18:18 توسط AZAD
جامعه بين المللي در كنترول مشتي كشورهاي امپريا ليستي و غارتگر اسير است و اينها با رويكار اوردن رريمهاي ديكتاتوري متل جهموري اسلا ي مشغول غارت ملتهاي فقير وغني هستند و شريك جرم هستند اداي حقوق بشر فقط براي باجگيريست و رد گم كردن است و رهبران كشوري كه باج ندهند با استفاده از همين حقوق بشر دروغي براي سرنگونيش بهره ميبر ند نمونه بارز ان طهور و سقوط صدام حسين است

نوشته شده در تاريخ سيزدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با چهارم مارس ۲۰۱۰ ، 01:30:33 توسط شورا
رهبران نظام اسلامی حاکم بر ایران، از خمینی گرفته تا دیگر مسئولان این رژیم جنایتکار، طی سه دهه، تنها از طریق کشتار توده ها، اعدام فعالین سازمان های چپ، کمونیست و دیگر نیروهای مترقی جامعه، توانسته اند حاکمیت ارتجاعی خود را استمرار بخشند. وسعت کشتار و اعدام ها در دوران حاکمیت جمهوری اسلامی آنچنان بیرحمانه، همگانی و گسترده بوده است که بدون شک، با هیچ یک از نظام های سیاسی مستبد، ستمگر و مدافع نظم طبقاتی، که هم اکنون در گوشه و کنار جهان، حکمفرمایی می کنند قابل مقایسه نیست. لذا در حاکمیت جمهوری اسلامی، مبارزه برای متوقف ساختن قانون مجازات اعدام، عملا در ارتباط مستقیم با سرنگونی جمهوری اسلامی قرار می گیرد.مبارزه برای جلوگیری از اجرای صدور احکام اعدام در جامعه و اساسا شعار لغو قانون مجازات اعدام، یک اصل دموکراتیک است. تحقق این خواست دموکراتیک، از آنجا که با ماهیت استبدادی و ذات سرکوبگرانه جمهوری اسلامی تعارض آشکار دارد، طبیعتا این رژیم ارتجاعی هرگز در جهت متوقف ساختن اجرای احکام اعدام کمترین قدمی بر نخواهد داشت.



نوشته شده در تاريخ دوازدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با سوم مارس ۲۰۱۰ ، 18:50:35 توسط Zede Mozdoor
مجاهد را گرفتند و اعدام کردند, سلطنت طلب ساکت و شايد خوشحال نشست, سلطنت طلب را اعدام کردند و مجاهد و چپ و کمونيست خوشحال شد, بهايي و کليمي رابيگناه کشتند و مسلمانان دم بر نياوردند.8 ماه است خودي و ناخودي را بيرحمانه به جوخه دار ميسپارند,شکنجه ميکنند,تجاوز ميکند و بي غيرتان و نا انسانهاي ايراني بي تفاوت خارج نشين نظاره گرند.جوانان غيور داخل ايران ديگر بايد چه کنند که %99 ايراني بي تفاوت و خودخواه خارج نشين کمي به انسانيت انديشيده و بداد مردم در بند ايران برسند. باور کنيد وقتي ميگويم 1 درصد ايرانيان خارج فعالانه براي رعايت حقوق انساني در ايران عمل ميکنند از روي آمار دقيق است و بقيه فقط بفکر خويشند. درود به آن 1 درصد و ننگ عالم بر بقيه%99 بي تفاوتان.

No comments:

Post a Comment