Tuesday, April 20, 2010

نظام ملوک الطوایفی

ایلنا: رييس كميسيون آموزش وتحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت: رئیس مجلس هفته گذشته نامه‌ای به مقام رهبری براي تعیین تکلیف در مورد موازي كاري هاي وظایف شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با مجلس ارسال کرد.

علي عباسپورتهراني گفت: طبق قانون، شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نمی تواند قانونگذاری کند، بلکه تنها قادر به سیاستگذاری است و این سیاستگذاری پس از بررسی و تصویب در مجلس به صورت قانون درآید كه ورود این شورا به بحث قانونگذاری بحث تداخل در قواست و دخالت در وظایف و اختیارات مجلس محسوب می شود که ما آن را درست نمی‌دانیم.

وی تاکيد كرد: در این مورد ازمقام‌معظم رهبری کسب تکلیف شد و آنچه نقطه نظر ایشان باشد سرلوحه کار خواهد بود.

علي عباسپور تهراني در كسوت رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي در حالي خبر از نامه رئيس مجلس شوراي اسلامي به مقام معظم رهبري در باره موازي كاري كاري‌هاي شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي مي‌دهد، كه وي نيز پيش نيز با نگارش دو نامه به حاجي‌بابايي وزير آموزش و پرورش و احمدي‌نژاد رئيس شوراي‌عالي انقالاب فرهنگي، از ارسال و بررسي طرح تغيير ساختار آموزشي كشور انتقاد كرده بود.

بر اين اساس گفته مي‌شود اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد نقطه آغاز فصل جديدي از ماموريت هاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي دولت بود كه با واكنش نمايندگان مجلس روبه رو شد. در ادامه ارسال طرح اصلاح ساختار آموزشي كه نمايندگان مجلس انتقاداتي به اين طرح وارد كردند ديگر طرحي بود كه به جاي مجلس سر از شوراي عالي انقلاب فرهنگي درآورد. با توجه به اينكه معمولاً برآيند نظرات شوراي عالي انقلاب فرهنگي نزديك به دولت است، برخي اقدام دولت را براي ارجاع طرح هاي خود به شورا، نوعي دور زدن مجلس تعبير و تلقي مي كنند.

No comments:

Post a Comment