Tuesday, April 20, 2010

محکومیت دوباره معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری ایران به تحمل زندان


محمدجعفر بهداد، مدیرعامل پیشین خبرگزاری رسمی دولت ایران (ایرنا) به دلیل انتشار مطلبی علیه علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران، به همراه نویسنده آن مطلب به تحمل ۴ ماه حبس محکوم شد.

امیر طاهر حسین خان، کارمند پیشین اداره پژوهش ایرنا و نویسنده مطلب مورد اشاره، ضمن تأیید این خبر گفته است که او و آقای بهداد هنوز در مورد تجدیدنظر خواهی از این حکم به جمع بندی نرسیده اند.

آقای حسین خان که علاوه بر حبس، به تحمل ۷۴ ضربه شلاق هم محکوم شده است، گفت که محکومیت آقای بهداد که در حال حاضر معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری ایران است، نشان می دهد که بر خلاف آنچه برخی از منتقدان دولت می گویند، نزدیکان محمود احمدی نژاد از مصونیت برخوردار نیستند و "مظلوم" هستند.

آقای بهداد که پیش از دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد خبرنگار پارلمانی روزنامه کیهان بود، در سال ۱۳۸۶ به معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهوری منصوب شد و از اردیبهشت ۱۳۸۷ تا دی ماه ۱۳۸۸ مدیرعامل خبرگزاری رسمی دولت بود.

او اوایل بهمن ماه سال ۱۳۸۸ هم با شکایت دادستان تهران (به عنوان مدعی العموم) در دادگاهی غیابی به حبس محکوم شده بود، اما به تقاضای او دادگاه دوباره و این بار با حضور متهمان برگزار شد.

با این حال آقای بهداد و آقای حسین خان دوباره محکوم شدند.

آقای حسین خان در بخشی از مقاله مورد شکایت که در اوج اعتراضات انتخاباتی منتشر شد، نوشته بود: "به نظر می رسد یک سامانه جدید سیاسی با مرکزیت علی لاریجانی و بستگان پر نفوذ او در حال شکل گیری است. این سامانه تازه سیاسی به شدت در تلاش است با ساماندهی نیروهای ناکام انتخابات ریاست جمهوری دهم در اردوگاه خویش، سرنخ جریان 'نه احمدی نژاد' را در دست بگیرد".

آقای بهداد گفته است که این مقاله فقط ۵۰ دقیقه بر روی خروجی خبرگزاری رسمی دولت قرار داشته و سپس حذف شده است.

با این حال خود او بعدا در مقاله ای دیگر نوشت که مقصران حوادث پس از انتخابات کسانی هستند که "بعد از ظهر روز رأی گیری در تماس تلفنی با میرحسین موسوی پیروزی وی در انتخابات را تبریک گفته و توقع توهم آمیز او را تشدید و اراده اش را برای تحریک افراد به شورش و اغتشاشکری تقویت کردند".

این جمله اشاره ای به شایعه مربوط به تماس تلفنی آقای لاریجانی با آقای موسوی در روز انتخابات تلقی شد که توسط برخی رسانه های حامی دولت منتشر شده بود.

No comments:

Post a Comment