Monday, June 14, 2010

گزارشی از چگونگی توقیف اموال و پلمپ دفتر آیت الله منتظری

جرس: از نخستین ساعات بامداد امروز، نیروهای اطلاعاتی با حضور در دفتر آیت الله منتظری اقدام به توقیف وسایل، شکستن گاو صندوقهای دفتر و پلمپ دفتر کردند.

گزارش جرس از قم حاکی از شدت عمل و خشونت نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در پلمپ دفتر آیت الله منتظری دارد.

خبرنگار ما از قم گزارش می دهد که تا ساعت ۴ صبح نیروهای سازمان دهی شده در محل حضور داشتند و هر از گاهی در داخل خودشان جر و بحث بر سر گرفتن یا نگرفتن دفاتر صورت می گرفته است .

بعد از مدتی حدود ۱۰۰ نفر نیروی یگان ویژه در داخل کوچه ی دفتر آیت الله منتظری مستقر شدند و امنیت ساختگی را فراهم کردند که در ساعت ۴ صبح با کمال تعجب و در امری کاملا برنامه ریزی شده یگان ویژه از یک سمت کوچه خارج شدند و ۲۰ نفر از نیروهای لباس شخصی با دیلم از سمت دیگر وارد کوچه شدند بدون کمترین برخوردی با نیروهای یگان.

سپس همان ۲۰ نفر اقدام به شکستن در دفتر آیت الله منتظری کردند و در حدود ۱۵ دقیقه حضورشان در دفتر کاری کردند که از حرکتی که در حسینیه در سالهای قبل کردند وحشیانه تر بوده است و خسارات بیشتری در آن چند دقیقه به بار آورده اند.

بعد از آن ۱۵ دقیقه لباس شخصی ها از دفتر بیرون رفتند وپس از ۳۰ دقیقه نیروهای سپاه و اطلاعات در محل حاضر شدند. آنها به محض ورود شروع به نوشتن صورت جلسه و . . . کره ، سپس اقدام به جوش دادن پنجره ها و درها کردند.

این گزارش حاکی است که تا حدود ظهر این افراد در دفتر آیت الله منتظری مشغول بودند.

در همین حال نیروهای یگان ویژه که از روز گذشته به لباس شخصی ها اجازه داده بودند به محاصره و تخریب بیوت و دفاتر آیات عظام صانعی و منتظری بپردازند، پس از عقب نشینی برنامه ریزی شده لباس شخصی ها هم اکنون در کوچه حضور پیدا کرده اند تا به قول خودشان دوباره امنیت را بر قرار سازند .

گفتنی است نیروهای اطلاعات پس از توقیف وسایل دفتر آیت الله منتظری از فرزندان ایشان خواستند که کلید گاو صندوق های داخل دفتر را به آنان بدهند که این خواسته با مخالفت محکم و صریح فرزندان ایشان روبه رو شد.

این گزارش حاکی است که که نیروهای سپاه و اطلاعات اقدام به شکستن در گاو صندوق ها کردند.

گفتنی است که دیوار های حسینیه و دفتر و خانه های اطراف که پر از شعارهایی است که نیروهای لباس شخصی آنان را نوشته اند، اما نیروهای اطلاعاتی با پاشیدن رنگ قصد پاک کردن آنها را دارند.

دفتر آیت الله صانعی را نیز به همین کیفیت تخریب کرده اند اما اقدامی برای بستن دفتر ایشان نکردند.

No comments:

Post a Comment