Monday, August 23, 2010

سرنوشت نا معلوم پنج شهروند مریوانی

سرنوشت نا معلوم پنج شهروند مریوانی




خبرگزاری هرانا – از سرنوشت پنج شهروند کرد اهل روستای "نی" از توابع مریوان که بامداد روز 23 مرداد توسط نیروهای امنیتی و سپاه پاسداران بازداشت شدند، اطلاعی در دست نیست.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، نیروهای امنیتی و سپاه پاسداران رژیم، بامداد روز 23 مرداد با یورش به منازل پنج شهروند مریوانی به نامهای اختیار کاوه، بهمن فتاح زاده، بریار کاوه، برهان درخشانی و برهان خوسروی، آنها را بازداشت و منازلشان را تفتیش نمودند.

علیرغم پیگیری مکرر خانواده‌های این افراد به مراکز مربوطه هیچ پاسخی به آنها داده نمی‌شود. دلیل یا دلایل بازداشت، اتهامات احتمالی وارده و محل نگهداری بازداشت شدگان هنوز مشخص نیستند.

لازم به ذکر است که بریار کاوه و برهان خوسروی 17 ساله، برهان درخشانی 18 ساله، اختیار کاوه 33 ساله و بهمن فتاح زاده 35 ساله هستند.

گفتنی است که شخص دیگری اهل همین روستا به نام قانع کاوه در این مدت، مکرر از سوی اداره‌ی اطلاعات مریوان احضار و مورد بازجویی قرار می‌گیرد.



"تحريم ايران‏‌، راه‌اندازي صندوق‌هاي صدقات الكترونيكي را با تاخير مواجه كرد"



ایلنا: معاون مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی از نصب صندوق‌های صدقات الکترونيکی تا قبل از آغاز ماه رمضان خبر داده بود اما اين اقدام انجام نشد. سرپرست كميته امداد امام خميني تحريم ايران را دليل اصلي تاخير در راه‌اندازي اين صندوق‌هاي صدقات اعلام مي‌كند و مي‌گويد چون ايران تحريم شده يك قطعه نرم افرازي مربوط به كارت خوان را نتوانستيم به موقع تهيه كنيم.

حسين انواري در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا گفت: قرار بود صندوق‌هاي صدقه الكترونيكي تا قبل از ماه رمضان راه‌اندازي شود اما به دليل اينكه يك قطعه از اين صندوق‌هاي صدقات كه در واقع نرم‌افزار كارت‌خوان محسوب مي‌شود بايد از خارج كشور وارد شود و ايران به خاطر تحريم‌ها نمي‌تواند، اين قطعه را وارد كند، راه‌اندازي اين صندوق‌هاي صدقات به تاخير افتاده است.

No comments:

Post a Comment