Friday, November 5, 2010

روح المینی: پس از دیدن جنازه پسرم به دو نفر زنگ زدم

روح‌الاميني گفت: «بعد از ديدن جنازه پسرم با دو نفر تماس گرفتم؛ با يکي از دوستانم كه از او خواستم مرا راهنمايي کند تا چه کنم و دومين تماس را با بيت رهبري گرفتم.»




روح الاميني، دبيرکل حزب توسعه و عدالت در برنامه‏اي که با عنوان «گفته‏ها و ناگفته‏هاي تسخير لانه جاسوسي و روايتي از فتنه 88» در دانشگاه شيراز برگزار شد، درباره حوادث سال گذشته، گفت: «با وجود اين‌که حوادث سال گذشته را دنبال مي‏کردم، اما بعد از ديدن جنازه پسرم با دو نفر تماس گرفتم؛ با يکي از دوستانم كه از او خواستم مرا راهنمايي کند تا چه کنم و دومين تماس را با بيت رهبري گرفتم که جان و مال ما همه فداي انقلاب و امام و رهبري باد، اما بچه‏هاي مردم را دريابيد».



وي ادامه داد: «اين دستاوردها از همه ما و فرزندان ما عزيزتر هست، زيرا اين انقلاب حاصل تلاش‏هاي چندين ساله و خون هزاران شهيد است که از اين نگاه مسائل سال پيش را نظاره کردم، تاکنون نيز گفته و ناگفته‏هاي زيادي وجود دارد که نيازي هم نيست همه را همين الان بگوييم».



اين فعال سياسي با بیان اینکه بعدها مي‏توان مسائل سال گذشته را با فراغ بال بهتري دنبال کرد خاطر نشان کرد: «الان نمي‏توان همه حرف‏ها را با سند بگويم، ولي دست عوامل خارجي مطمئنا وجود داشت و شواهد و قرائن نيز گوياي اين امر است که عده‏اي مي‏خواستند کشور را به بن بست برسانند و آن اتفاق‏ها نقطه مشترک همه مخالفان نظام جمهوري اسلامي شده بود».



وي معتقد است، اگر فرزندان ما کشته نمي‏شدند، بايد اين احتمال را داد که مرگ هزاران نفر رقم مي‏خورد که مطمئنا کشته شدن فرزندان ما از اين اتفاقات جلوگيري کرد.



وي در عين حال با بيان اين عقيده كه « حوادث سال گذشته موجب افزايش هزينه‏ها شد»، تصريح کرد: «اين‌که فضا امنيتي شد و مي‏شد وضعيت را بهتر مديريت کرد، صحيح است، اما نبايد اصل و فرع را با هم يکي کرد، البته سوءمديريت موجب اين اتفاقات شد».



روح‌الاميني با انتقاد شديد از فرستادن بازداشت‌شدگان به کهريزک، گفت: «وقتي دليل را از آن‌ها پرسيديم، گفتند جا براي بازداشت شدگان نداشتيم. اين پرونده را پيگيري كرديم که قتل عمد در کهريزک به تاييد دادگاه رسيد، اما به دلايلي از مجرمان گذشتيم».



وي با تاکيد بر اين‌که «بايد ناجوانمردي رسانه‏اي به جوانمردي تبديل شود» گفت: «نمي‏شود بسياري از خانواده بزرگ انقلاب به دليل تفاوت سليقه بايکوت شوند و اين ناجوانمردي است. همه را به چند دسته تقسيم کرده‏اند که فلاني سبز است يا سبز منحرف يا سبز محترم اما نبايد اين‌گونه باشد که بگوييم يا همه با من هستند يا عليه من».



وي با اشاره به اين‌كه « نظام متحمل ضربات زيادي شد و با مظلوميت حلم را پيشه کرد»، افزود: «خوشبختانه فضا دوباره آرام مي‏شود و نشاط سياسي ـ که از دستاوردهاي اصلي انقلاب ماست ـ در حال شکل گيري دوباره است».



اين فعال سياسي در پاسخ به سوالي مبني بر اختلاف نظرش با احمدي‌نژاد، اظهار کرد: «خانواده اصولگرايان مشترکات زيادي دارند اما اگر اختلاف نظري هست بر سر اداره امور کشور است ولي به خاطر اندک اختلاف سليقه نبايد ديگران را متهم کنيم زيرا مواضع من کاملا روشن است و همان سال گذشته هم گفتم بهتر بود ايشان ديگر وارد صحنه نمي‏شدند و به همان چهار سال اول کفايت مي‏کردند».

No comments:

Post a Comment