Tuesday, November 30, 2010

ممانعت "قاضی" صلواتی از پذیرش وکالتنامه وکیل دکتر ابراهیم یزدی

ممانعت "قاضی" صلواتی از پذیرش وکالتنامه وکیل دکتر ابراهیم یزدی


جرس: درحالیکه نگرانی ها نسبت به وضعیت جسمانی دکتر ابراهیم یزدی، دبیر کل زندانیِ نهضت آزادی ایران افزایش یافته و در آستانه برگزاری دادگاه این سالمندترین زندانی سیاسی ، قاضی دادگاه انقلاب تهران، از پذیرش وکیل این پرونده و وکلاتنامه وی خودداری کرد .



به گزارش منابع خبری جرس، در آستانه برگزاری دادگاه دکتر ابراهیم یزدی دبیر کل نهضت آزادی ایران و سالمندترین زندانی سیاسی در شانزدهم آذرماه، قاضی صلواتی (رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و از قضات دادگاه حوادث بعد از انتخابات) از پذیرش وکیل این پرونده خودداری کرد .



در پی تعیین وقت دادرسی جهت رسیدگی به اتهامات دکتر ابراهیم یزدی، فریده غیرت ششم آذر به عنوان وکیل رسمی ایشان و به منظور ارایه وکالتنامه امضا شده از سوی دکتر یزدی پس از مراجعه به شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب، با خودداری قاضی صلواتی و عدم پذیرش وکالتنامه روبرو شد.



صلواتی به بهانه آن که شخص دیگری می بایست وکیل این پرونده شود، از پذیرش وکیل رسمی دکتر یزدی خودداری کرده که این اقدام باعث افزایش نگرانی ها در خصوص روند دادرسی و امکان ارایه دفاعیات قانونی می شود. طبق اصل سی و پنجم قانون اساسی و مقررات آیین دادرسی کیفری، در همه دادگاه ها افراد حق دارند حداقل دو وکیل انتخاب کنند. یادآوری می شود خانم غیرت تا کنون در پرونده های مشابهی در همین شعبه به عنوان وکیل بدون هیچ مشکلی حضور داشته است.



گفتنی است دکتر ابراهیم یزدی نهم مهر ماه امسال در جریان اقامه نماز جمعی از فعالان ملی- مذهبی در شهر اصفهان، به همراه جمعی دیگر از اعضای نهضت آزادی دستگیر شد، که اگرچه دیگر اعضای بازداشتی بعد از هفته ها آزاد شدند، اما وی با وجود بیماری، به زندان اوین منتقل شد.



این سومین بازداشت دبیر کل نهضت آزادی ایران، وزیر خارجه دولت موقت و از فعالان ملی دهه های اخیر ایران بود، که با واکنش هایی در داخل و خارج از کشور روبرو شد.



طی روزهای اخیر صدها تن نفر از فعالان سیاسی، مدنی، مطبوعاتی و دانشجویی داخل و خارج کشور، نسبت به وضع سلامت دکتر یزدی ابراز نگرانی کرده و نسبت به روند غیر قانونی و غیراخلاقی بازداشت و محاکمه دکتر یزدی اعتراض نموده و خواستار آزادی فوری و انجام سریع معالجات پزشکی وی شده بود.

No comments:

Post a Comment