Saturday, November 27, 2010

*اجلاسي با هدف تامين انتظارات خامنه ای از حوزه و روحانيت

*اجلاسي با هدف تامين انتظارات خامنه ای از حوزه و روحانيت


*برگزاری مجدد دادگاه احمد قابل بدون حضور وی در جلسه محاکمه

اجلاسي با هدف تامين انتظارات خامنه ای از حوزه و روحانيت



آيت‌الله سيداحمد خاتمي با اشاره به جلسه روز جمعه جامعه مدرسين حوزه علميه قم ، گفت: در اين جلسه قرار شد به زودي در حوزه علميه قم اجلاسي در سطح اساتيد حوزه در رابطه با تبيين انتظارات رهبري از حوزه و روحانيت برگزار شود.

اين عضو ارشد جامعه مدرسين حوزه علميه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب، افزود: از طرف ديگر شوراي عالي حوزه انتظارات رهبري از روحانيت را در 56 بند تفكيك كرده و هر بخش آن را به متوليان آن واگذاشته است. بخشي از آن مربوط به مديريت حوزه علميه، بخش ديگر مربوط به جامعه مدرسين و برخي نيز مربوط به شوراي عالي حوزه مي‌شود.

وي افزود: خلاصه سخن اين‌كه حوزه علميه قم مصمم به اجراي رهنمودهاي كارشناسانه و مدبرانه مقام رهبري در رابطه با حوزه علميه و روحانيت است.



برگزاری مجدد دادگاه احمد قابل بدون حضور وی در جلسه محاکمه



بعد از اینکه احمد قابل، هفته گذشته در جریان محاکمه خود در دادگاه انقلاب، خاطرنشان کرده بود که دیگر در جلسه دادگاه حضور پیدا نخواهد کرد، منابع خبری گزارش دادند که جلسه جدید دادگاه این پژوهشگر زندانی، روز چهارشنبه اخیر(سوم آذرماه) بدون حضور وی برگزار گردید.

به گزارش جرس، در دادگاهی که سوم آذر ماه برگزار گردید، تنها صالح نیکبخت، وکیل احمد قابل، در جلسه حضور داشته و به سئوالات قاضی پاسخ داده است.

در جلسه مذکور، وکیل احمد قابل از قاضی خواست به دلیل اینکه زندانی در بازداشت به سر می برد، نسبت به آزادی سندهایی که جهت وثیقه آزادی وی، ماهها پیش در گرو دادگاه گذاشته شده، دستور مقتضی را صادر نماید.

No comments:

Post a Comment