Wednesday, November 17, 2010

نژاد، توهم ترور یا نمایش قدرت؟

نژاد، توهم ترور یا نمایش قدرت؟




جرس، حمیدرضا تکاپو : مجتبی ثمره هاشمی در شرح ناگفته هایی از سفر اخیر رئیس دولت به لبنان می گوید: "هنگام سخنرانی احمدی‌نژاد در بیروت، یکی از استقبال کنندگان مورد اصابت گلوله از ناحیه قلب واقع شد، اما وی در مراسم نشست تا نظم مراسم بهم نخورد و پس از اینکه از حال رفت، به بیمارستان منتقل شد"! مشاور ارشد احمدی نژاد با حضور در دانشگاه شاهد، طی سخنانی به ناگفته هائی از سفر اخیر رئیس دولت به لبنان اشاره کرد و افزود: "در جریان سخنرانی در جنوب لبنان نیز تلویزیون‌های رژیم صهیونیستی به صورت مستقیم این مراسم سخنرانی را پخش می‌کردند و احتمال می‌رفت که دوربین‌هایی را در نزدیکی محل سخنرانی نصب کرده باشند."

ثمره هاشمی تصریح کرد: "داستان سفر رئیس جمهور به لبنان و قضایای آن علامت و نشانه‌ای از یک روند است که در کشور لبنان تجلی پیدا کرد. مردم لبنان با احتمال خطر در مراسم استقبال از رئیس جمهور حاضر شدند و اگر حوادث لبنان را دنبال کنید خواهید دید که خطراتی در این کشور متوجه است و یکی از مقامات ارشد این کشور بر اثر بمب‌گذاری کشته شد و شبکه‌های جاسوسی، حضور فعالی در لبنان دارند. یکی از محل‌‌های برگزاری مراسم سخنرانی منطقه ضاحیه بود که این محل از مناطق پر خطر لبنان به شمار می‌آید. مراسم سخنرانی رئیس جمهور در این منطقه پس از غروب آفتاب برگزار شد این امر از نظر امنیتی دارای اشکالاتی بود اما دیدیم که جمعیت عظیمی به این مراسم آمده بودند".



مشاور احمدی نژاد بدون اشاره به فضای ایجاد شده و تبلیغات پرهزینۀ این سفر گفت: "مردم لبنان با تنوعات فکری و اعتقادی در مراسم استقبال از رئیس جمهور حضور داشتند و هنگامی که رئیس جمهور از فرودگاه بیروت تا کاخ ریاست‌جمهوری لبنان در حرکت بود، از سه منطقه شیعه‌نشین، مسیحی‌نشین و گروه‌های دیگر عبور کرد و در هر سه منطقه استقبال عظیمی از احمدی‌نژاد شد و در مسیر استقبال هیچ موردی از اعتراض و یا نوشته‌های اعتراض‌آمیز و دال بر مخالفت مشاهده نشد و این امری عجیب در کشور لبنان بود."



ثمره هاشمی در ادامه ادعا کرد: "در منطقه ضاحیه علاوه بر اینکه حضور مردم در مراسم چشم‌گیر بود، استقبال‌کنندگان با نظم و آداب و ترتیب خاصی حضور داشتند و دلیل آن این بود که با نظم خود به حفاظت از رئیس جمهور کمک کنند. در اطراف منطقه ضاحیه ساختمان‌های بلندی وجود دارد و هنگام سخنرانی رئیس جمهور کشورمان از بالای این ساختمان‌ها بعنوان شادی تیر هوایی شلیک می‌شد که اقدامی خطرناک بود. هنگامی که رئیس جمهور در منطقه ضاحیه مشغول سخنرانی بود، یکی از دوستان به من اعلام کرد که فردی در داخل جمعیت استقبال‌کنندگان تیر خورده است اما ما مشاهده می‌کردیم که بخوبی به سخنان احمدی‌نژاد گوش فرا می‌دهند. پس از مدتی تیم حفاظت گزارش داد که یکی از تیرهای شلیک‌شده کمانه کرده و به نزدیکی قلب یکی از استقبال‌کنندگان اصابت کرده است ولی وی در مراسم نشسته بود چون نمی‌خواست نظم مراسم بهم بخورد و پس از اینکه از حال رفت به بیمارستان منتقل شد"!



همکلاس سابق و دوست نزدیک احمدی نژاد در ادامه سخنان خود در دانشگاه شاهد، گفت: "یکی دیگر از نقاطی که رئیس جمهور حضور پیدا کرد منطقه بنت جبیل بود و مراسم سخنرانی در این منطقه برگزار شد و پس از برگزاری این مراسم تیم حفاظت اعلام کرد که بیرون ورزشگاه و بر روی تپه‌های مشرف مشاهده کرده بودند که جمعیت بسیاری در بیرون از ورزشگاه به سخنان رئیس جمهور گوش می‌دهند. تلویزیون‌های رژیم صهیونیستی نیز به صورت مستقیم این مراسم سخنرانی را پخش می‌کرد و احتمال می‌رفت که دوربین‌هایی را در نزدیکی محل سخنرانی نصب کرده باشند." وی ادعا کرد: "تیم خبرنگاری ده روز پس از سفر احمدی‌نژاد در این منطقه حضور داشت و مصاحبه‌هایی با مردم تهیه کرد که به اتفاق اعلام داشتند سفر احمدی‌نژاد به لبنان از پیروزی لبنان در جنگ ٣٣ روزه برای ما مهم‌تر بود"!



گفتنی است يك روزنامه كويتي چندی پیش مدعي شد نيروهاي امنيتي لبناني در زمان سفر محمود احمدي نژاد به لبنان توطئه ترور وي در مسير بيروت به بنت جبيل را ناکام گذاشته اند. روزنامه كويتي "السياسه" به نقل از منابعي در لبنان كه خواسته بودند تا نام آنها فاش نشود، مدعي شد همزمان با سفر رسمي محمود احمدي نژاد به لبنان نيروهاي امنيتي اين كشور مانع از ترور وي شده اند.



ترورهای مورد ادعا



این نخستین باری نبود که احمدی‏نژاد از توطئه‎هایی برای ترورش خبر می‏داد و پیش از آن نیز در سه مقطع جداگانه از توطئه‏ ترور علیه خود در عراق و ایتالیا و فرانسه خبر داده بود. اولین‎بار در سی خرداد ماه سال ٨٧، او با حضور در جمع اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مدعی شد: "براساس اطلاعات موثق، دشمنان طرح ربودن و ترور خادم ملت را در سفر به عراق برنامه‌ریزی کرده بودند که به فضل الهی با تغییر یکی دو برنامه در اراده و تصمیم آنها تزلزل ایجاد شد و وقتی متوجه موضوع شدند که عراق را ترک کرده بودیم و آنها همچنان مبهوت مانده‌اند."



به دنبال این سخنان، نصیر العانی رئیس دیوان عالی ریاست جمهوری عراق در مصاحبه با روزنامه «الشرق الاوسط» ضمن تکذیب هرگونه تهدید علیه محمود احمدی‌نژاد در سفر وی به عراق، اعلام نمود که در تمام طول سفر همراه رئیس جمهور ایران بوده است و هیچ گونه تغییری در طرح امنیتی نیروهای عراق که مامور حفاظت از وی بودند، ایجاد نشده است. سخنان وی با پاسخ تند رئیس‏جمهور مواجه شد که گفت: "اگر مقامات عراقی و آمریکایی این مساله را تکذیب کنند، اسناد مربوط به ربوده شدن خود را منتشر خواهم کرد."



این تهدید احمدی نژاد هرگز عملی نشد، اما وی تیرماه همان سال (٨٧)، دومین تلاش برای ترور احمدی‏نژاد خبرساز شد. این‏بار او برای این افشاگری پیشقدم نشد و یکی از مشاورینش این وظیفه را انجام داد. علی ذبیحی مشاور سابق امور نیروی انسانی وی طی سخنانی اعلام کرد که وقتی احمدی‏نژاد برای حضور در نشست فائو در ایتالیا به سر می‏برده، توطئه سوء قصد به جان رئیس‏جمهور از طریق اشعه ایکس در نطفه خفه شد. ابوالفضل ظهره‏وند سفیر ایران در ایتالیا نیز طی روزهای بعد به تشریح ابعاد این توطئه پرداخته و گفته بود که موضوع سوء قصد علیه رییس جمهور ایران در سفر به رم توهم توطئه نبوده و صحت دارد. به گفته وی شدت میزان اشعه دستگاه ایکس نصب شده در محل اقامت رییس جمهوری اسلامی بیشتر از حد معمول بوده که تیم همراه وی متوجه آن شده بودند.



اعلام دو خبر متوالی سوء قصد به جان رئیس دولت جمهوری اسلامی سبب شد که برخی از نمایندگان اقلیت مجلس و مطبوعات نزدیک به اصلاح طلبان با شک و تردید به این موضوع نگاه کرده و سخنان احمدی‏نژاد را تلاش برای "تحریک افکار عمومی" توصیف کنند. اما احمدی نژاد افراد تکذیب کننده این خبر را "سخنگوی دولت آمریکا" معرفی کرد و گفت: "خنده دارتر این بود که بعضی ها در داخل نیز موضوع را تکذیب کرده اند که باید از آنها پرسید چه ارتباطی بین اینها با مسئله وجود دارد که چنین ناشی گری کرده اند و اینکه برای که تلاش می کنند؟ آیا نمایندگی از طرف مقابل داشته اند؟"



سومین بار وزیر اطلاعات دولت نهم از تلاش برای ترور احمدی‏نژاد سخن گفت. غلامحسین محسنی‎اژه‎ای ۲۶ تیرماه سال گذشته در همایش سراسری مسئولان هیئت‌های رزمندگان اسلام اعلام کرد: "آقای احمدی‌نژاد اولین کسی بود که معلوم شد که در انتخابات شرکت خواهد کرد درحالی که گروه‌های مختلف در داخل و خارج از کشور بشدت مخالف حضور ایشان بودند. شاید بتوان گفت سرسخت‌ترین مخالف انتخاب او رژیم صهیونیستی بود که مواضع آقای احمدی‌نژاد را در جهت مقابله با این رژیم می‌دید و حتی برای ترور او نیز تصمیماتی گرفتند." وی ادامه داد: "رژیم صهیونیستی برای اقدام به ترور آقای احمدی‌نژاد با گروهک منافقین در حاشیه شرم شیخ در مصر ملاقات‌هایی کردند و این ملاقات‌ها در پاریس نیز صورت گرفت. اما منافقین در قبال این کار شروطی گذاشتند و از آنها خواستند که آمریکا و غرب نام منافقین را از لیست سیاه خارج کند."



گفتنی است محمود احمدی نژاد در همایش دو روزه ایرانیان مقیم خارج از کشور که به دعوت اسفندیار رحیم مشائی رئیس دفتر وی تابستان امسال برپا شده بود نیز، ادعا کرد "صهیونیست‌های احمق آدم اجیر کرده‌اند که مرا ترور کنند. این همه ملت ایران را ترور کردید به کجا رسیده‌اید؟"

No comments:

Post a Comment