Saturday, November 27, 2010

اهالي روستاي كورزق در مقابل وزارت نيرو تجمع كردند

اهالي روستاي كورزق در مقابل وزارت نيرو تجمع كردند


ايلنا: جمعي از اهالي روستاي كورزق آذربايجان شرقي در اعتراض ناديده گرفته شدن مالكيت خود بر زمين‌هاي كشاورزي پدري و فروش غير قانوني اين زمين‌ها صبح امروز در مقابل ساختمان وزارت نيرو تجمع كردند.

به گزارش خبرنگارايلنا، در اين تجمع كه در مقابل ساختمان اصلي وزارت نيرو واقع در بزرگراه نيايش شهر تهران برگزار شد؛ حدود 50 نفر به نمايندگي از اهالي روستاي كورزق آذربايجان شرقي خواستار توقف معامله فروش غير قانوني اراضي كشاورزي خود به دولت شدند.

اعتراض تجمع‌كنندگان به معامله‌اي است كه قرار است طي آن نزديك به 120 هكتار از زمين‌هاي كشاورزي اهالي اين روستا توسط وزارت نيرو براي آبگيري خدا آفرين خريداري شود.

سد خدا‌ آفرين كه به منظور تامين آب زمين‌هاي كشاورزي مناطق پايين دستي استان آذربايجان شرقي برروي رودخانه مرزي ارس و در محدود شهرستان كليبر اين استان ساخته شده‌است از سال 87 در مرحله آبگيري قرار دارد.

به گفته اهالي روستاي كورزق در نتيجه آبگيري سد خداآفرين نزديك به 120 هكتار از مجموع 200 هكتار زمين كشاورزي كه در سالهاي پيش از انقلاب اسلامي و اجراي انقلاب سفيد به آنها واگذار شده بود زير آب خواهد رفت.

تجمع كنندگان مي‌گويند مالكيت اين زمين‌ها در سال 49 و در جريان اجراي قانون اصلاحات از خانواده خان كه عبداللهي نام داشتند به ساكنان وقت روستاي كورزق واگذار شد اما درحال حاضر فرد ديگري با در دست داشتن سند جعلي قصد فروش آن را به وزارت نيرو دارد.

اهالي كنوني روستاي كورزق مدعي هستند از زمان اجراي پروژه احداث سد در سال 79 و پس از مطرح شدن موضوع خريد اراضي به زير آب رفته توسط دولت، از طريق سازمان آب و فاضلاب منطقه متوجه شدند كه وزارت نيرو با شخص ديگري براي خريد اين اراضي وارد معامله شده است.



تجمع‌كنندگان با رد ادعاي مالكيت شخصي كه قرار است در مورد فروش اراضي در بحث با وزارت نيرو وارد معامله شود؛ مي‌گويند: اين شخص كه از بازماندگان يكي ديگر از خان‌هاي محلي به نام «محمد خانلو» است با جعل سند خود را مالك اراضي كشاورزي روستاي كورزق معرفي كرده است.

No comments:

Post a Comment