Monday, November 22, 2010

نگرانی های امنیتی حکومت در آستانه روز دانشجو و عاشورا: نصب دوربین های جدید و پیشرفته

نگرانی های امنیتی حکومت در آستانه روز دانشجو و عاشورا: نصب دوربین های جدید و پیشرفته


جرس: در راستای افزایش تدابیر امنیتی به مناسبت ۱۶ آذر (روز دانشجو) و همچنین روز عاشورا ، دوربین های جدیدی درمقابل درب دانشگاه تهران نصب شده است که بنا به گزارش منابع خبری، قادرند تصویر چهره افراد را از فاصله ۵۰۰ متری ، بزرگ نمایی كنند.



به گزارش جرس، براساس دستورات مقامات امنیتی كلیه دوربینهای مسیر و مقابل دانشگاه تهران تعویض شده و دوربینهای كوچكتر و بسیار قویتری نصب گردیده است .



براساس این گزارش، گفته می شود دوربینهای جدید قادرند تصویر چهره را از فاصله ۵۰۰ متری ، بزرگ نمایی كنند.



پیش از این به دستور مقامات امنیتی از میدان فردوسی تا میدان انقلاب تردد عابران پیاده از پیاده رو به سمت خیابان با حفاظ های میله ای مسدود شده بود.



خاطر نشان می شود اقداماتی نظیر قطع ارتباط پیاده رو و خیابان به منظور جلوگیری از گسترش و سرایت اعتراضات احتمالی به خیابان، مسبوق به سابقه بوده و در جریان اعتراضات سال گذشته نیز مشاهده شده است.



همچنین طی چند سال گذشته به دستور حراست دانشگاه تهران، در اکثر روزهایی که مراسم و اعتراضاتی دانشجویی در دانشگاه یا مقابل درب دانشگاه قرار بود برگزار شود، تعداد زیادی اتوبوس پارک کرده و مانع تجمع، تردد، و ارتباط داخل و بیرون دانشگاه می شدند یا با آرایش نظامی و امنیتی، مانع هرگونه نزدیکی مردم و پیوستن آنها به دانشجویان می گردیدند.

No comments:

Post a Comment