Friday, November 12, 2010

pجنتی : نبايد به زندانيان فتنه‌گر،مرخصي داد / چشم تيزبين نظارت ما همه جا كار مي‌كند‌/ نمایندگان وزرا را استیضاح نکنند

دبير شوراي نگهبان گفت: مرخصي دادن به زندانيان كار بدي نيست اما نه به آن‌كه مرخصي بگيرد و توطئه و يا فرار كند.




به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) آيت‌الله احمد جنتي در خطبه‌ دوم نماز جمعه تهران اظهار كرد: برخي هياهو راه مي‌اندازند تا يك فرد كه به زندان افتاده آزاد شود، وقتي براي او وثيقه مي گذارند برخي از آن‌ها باهم جلسه مي‌گذارند و برنامه‌هاي خود را تنظيم مي‌كنند و كارهاي خود را ادامه مي‌دهند. اين درست است كه يك زنداني كه محكوم شده و در فتنه نقش داشته است، باز هم كارهاي خود را دنبال كند و به دنبال كار خودش باشد؟ نبايد به اين‌ها مرخصي داد.



وي برخورد با «كساني كه هنوز دستگير نشده‌اند» را خواستار شد و تاكيد كرد: اين را بايد جدي بگيريم، اگر اين‌ها به ايران آمدند بايد دستگير شوند. درباره بعضي از اين‌ها پيش‌تر بچه‌هاي اطلاعات پيش من مي‌آمدند و ناراحت بودند از اين‌كه اين فرد فسادهاي گوناگون دارد و جرات ندارند عليه او دم بزنند. حالا بحمدلله طوري شده كه امنيت از اين فرد گرفته شده است، حالا توصيه مي‌كنند كه اگر آمد و خواست بيايد در فرودگاه دستگير نكنند، چون هتك احترامش مي‌شود. به خانه برود و بعد از آن كه استراحت كرد، سراغش بروند. تازه زندان هم نبرند، خانه‌اي به او بدهيد و ترددهايش را محدود كنيد و در عين حال در آن خانه در رفاه كامل باشد. همين‌طور خواسته‌اند كه پرونده‌اش به اطلاعات و سپاه نرود و در همان قوه قضاييه آن هم توسط قاضي عادل ـ از نظر اين‌ها ـ رسيدگي شود. قاضي عادل از نظر اين‌ها كسي است كه تبرئه كند و يا محكوميت كمي بدهد والا ظالم است. چنين توقعي وجود دارد كه بي‌عدالتي است.



وي خاطرنشان كرد: يا وارد ميدان نشويم، يا اگر شديم عادلانه عمل كنيم. ملكت بايد بر اساس عدالت باشد و عدالت معنيش عدم تبعيض است. وقتي دنيا آمريكا را محكوم مي‌كند و حتي كشورهاي اروپايي و روسيه آمريكا را محكوم مي‌كنند و نقض حقوق بشر مي‌كند و زندانيان را شكنجه مي‌كند و نظاميانش با مردم بدرفتاري مي‌كنند، تبعيض نژادي در آمريكا حاكم است. با مهاجرين و پناهندگان بد رفتار مي‌كنند چون جرم‌شان بي‌عدالتي است. اگر اسراييل را محكوم مي‌كنيم به خاطر غاصب بودن و بي‌عدالتي است. وقتي دنيا را به عدالت دعوت مي‌كنيم اين بايد در كشور ما برقرار شود.



دبير شوراي نگهبان با انتقاد از برخي نمايندگان مجلس گفت: دستگاه نظارت وظيفه‌اش نظارت است، چشم تيزبين نظارت ما در همه جا كار مي‌كند. شنيده‌ام ـ ان‌شاءالله اين حرف‌ها كه به من گفتند واقعيت نداشته باشد، اگر واقعيت داشته باشد، ناظرين ما نظارت خود را مي‌كنند ـ نمايندگان وزيري را مي‌خواهند و از او چيزي مي‌خواهند و قبول نمي‌كند و او را تهديد به استيضاح مي‌كنند. اين درست نيست، آقايان نماينده عزيز كه صبح تا شب فعاليت مي‌كنيد، مبادا چند نفر پيدا شوند كه اجر همه شما را ضايع كنند.

No comments:

Post a Comment