Thursday, December 2, 2010

احمدی نژاد در واکنش به ترورهای اخیر: بلدیم دشمنان را ادب کنیم

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران، دو سوء قصد اخیر به فیزیکدانان ایرانی را نشان دهنده دشمنی قدرت های جهانی با جمهوری اسلامی دانست و گفت: "ملت ایران خوب بلد است که دشمنان خود را طوری ادب کند که برای همیشه پشیمان شوند. "




گزارش خبرگزاری مهر، آقای احمدی نژاد شامگاه سه شنبه ۹ آذر (۳۰ نوامبر) در ساری گفت: "ملت ایران نمی خواهد که در خیلی از کارهای بین المللی وارد شود. به خدا اگر بخواهند کار خلافی کنند و ملت ایران جلویشان بایستد، محال است بتوانند آن کار را انجام دهند."



ساعاتی پس از حمله به دو فیزیکدان ایرانی، محمود احمدی نژاد با قطعیت از نقش داشتن دولت‌های غربی و اسرائیل در سوء قصدها سخن گفت و از مسئولان امنیتی خواست تا هرچه سریع تر عوامل این اقدام را معرفی کنند.



به غربی ها نصیحت می کنم جلوی سگ های صهیونیست را بگیرند که اگر این کار را نکنند، ما با نوچه هایشان کاری نداریم اما یقه اربابانشان را می گیریم.



محمود احمدی نژاد

دو روز پیش، در پی حملاتی جداگانه با بمب علیه دو استاد دانشگاه شهید بهشتی، دکتر مجید شهریاری جان باخت و دکتر فریدون عباسی مجروح شد.



رئیس جمهوری ایران، سه شنبه شب با تاکید بر اظهارات قبلی خود در مورد نقش اسرائیل در سوء قصدها اظهار داشت: "دست اعضای ثابت شورای امنیت با صهیونیست ها در یک کاسه است... به غربی ها نصیحت می کنم جلوی سگ های صهیونیست را بگیرند که اگر این کار را نکنند، ما با نوچه هایشان کاری نداریم اما یقه اربابانشان را می گیریم."



محمود احمدی نژاد هشدار داد: "به خدا اگر یک بار دیگر این حرکت تکرار شود، ما تمام پرونده قبل از انقلاب و صدها هزار شهید جنگ تحمیلی را وسط می گذاریم و دانه به دانه اعضای ثابت شورای امنیت را به محاکمه می کشانیم."



آقای احمدی نژاد با تاکید بر اینکه مقصر سوء قصدهای اخیر را "صادر کنندگان قطعنامه علیه ملت ایران" می داند، در توضیح این اتهام گفت که اسامی سوء قصد شوندگان، در قطعنامه های شورای امنیت به عنوان "تحریم شدگان" ذکر شده است.



قطعنامه شماره ۱۷۴۷ شورای امنیت، از "فریدون عباسی دوانی" با عنوان "دانشمند ارشد وزارت دفاع و مرتبط با انستیتو فیزیک کاربردی" ایران نام برده و او را مشمول تحریم قرار داده است.



این در حالی است که نام مجید شهریاری در قطعنامه های شورای امنیت به چشم نمی خورد.

No comments:

Post a Comment