Tuesday, December 7, 2010

خبر های کوتاه از دانشگاهها + فیلم

خبر های کوتاه از دانشگاهها + فیلم


جو شدید امنیتی در دانشگاه آزاد تبریز در روز دانشجو



دانشجونیوز : دانشگاه آزاد تبریز امروز ، شانزدهم آذر شاهد امنیتی ترین وضعیت در طول حیات خود بود. این جو امنیتی که از چند روز پیش با گسیل نیروهای حراستی و انتظامی به دانشکده های این دانشگاه بخصوص دانشکده فنی و بازرسی و کنترل دانشجویان در دربهای ورودی دانشگاه آغاز شده بود، صبح امروز به اوج خود رسید ، بنحوی که تعداد زیادی از نیروهای اطلاعاتی - امنیتی با حضور در محوطه دانشگاه و همچنین دفاتر تشکل های مستقل دانشجویی اقدام به ارعاب و تهدید علنی دانشجویان می کردند.



بنابر گزارش ارسالی به دانشجونیوز علیرغم این جو شدید امنیتی و تهدیدهای صورت گرفته دو تشکل دانشجویی «کانون وحدت دانشجویان» و «انجمن اسلامی دانشجویان» امروز بیانیه هایی جداگانه در گرامیداشت روز دانشجو و در اعتراض به شرایط خفقان حاکم بر کشور و بخصوص دانشگاه ها و عدم صدور مجوز برای بزرگداشت روز دانشجو توسط تشکل های مستقل و منتخب دانشجویی منتشر و در سطح دانشگاه بصورت وسیعی توزیع کردند که البته در مواردی باعث درگیری نیروهای امنیتی با اعضای این تشکل ها شد.



تجمع اعتراضي دانشجويان دانشگاه بوعلي سيناي همدان علي رغم همه محدويتها برگزارگرديد



آژانس ايران خبــــــــــــــر :امروز دانشجويان دانشگاه بوعلي سينا همدان علي رغم محدوديت هاي فراوان که پيش رويشان بود، تجمع اعتراضي برگزار كرده و روز دانشجو را گرامي داشتند.

۱۶ آذر امسال در دانشگاه بوعلي عده اي از بسيجيان با سوء استفاده از ماه محرم به اجراي مراسم خود و دادن شعارهاي هميشگي پرداختند. نکته قابل توجه حضور چهره هاي جديدي از نيروهاي حراستي بود که با اندام هاي درشت خود و با دوربين هايي در دستشان سعي در ايجاد رعب و وحشت در دانشجويان را داشتند. آنان با بستن درهاي ورودي دانشکده علوم اين دانشگاه مانع پيوستن دانشجويان داخل دانشکده و بيرون دانشکده مي شدند ؛ با اين حال دانشجويان در جلوي درهاي بسته شده به سردادن; سرود يار دبستاني و نيز سرود به لاله ي در خون خفته پرداختند.





فیلم / اعتراض دانشجويان دانشگاه قزوين به حراست دانشگاه كه تجمع دانشجويان را غير قانوني ميخواند

دانشجوی دختر به حراست : آقا اين روز ماست، روز دانشجو

No comments:

Post a Comment