Wednesday, December 15, 2010

احضار مجدد مهدی تاجیک به دادگاه انقلاب

احضار مجدد مهدی تاجیک به دادگاه انقلاب


با فرا رسیدن سالروز عاشورای خونین 88 مهدی تاجیک دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران و از فعالین مطبوعاتی برای دومین بار در سال جاری به دادگاه انقلاب احضار گردید.

در پی احضار مهدی تاجیک در اردیبهشت ماه سال جاری حکم دادگاه بدوی وی به وکیل ایشان ابلاغ گردید. دادگاه بدوی در طی این حکم این فعال مطبوعاتی را به تحمل دو سال و سه ماه حبس تعزیری و 30 سال محرومیت سیاسی محکوم نموده بود.



بنا بر این گزارش این حکم سنگین در حالی از سوی قاضی پیر عباس صادر شده است که هیچ استنادی در پرونده این فعال مطبوعاتی مبنی بر شرکت وی در اجتماعات پس از انتخابات و حوادث رخ داده موجود نمی باشد و بنا بر شنیده ها پرونده سازی علیه وی به حدی بوده است که قاضی نیز در بخشی از حکم صادره به حجیم نمودن بی مورد پرونده توسط ضابطین قضایی اشاره نموده است. شایان ذکر است که مهدی تاجیک اواخر سال گذشته در پی حوادث پس از انتخابات در منزل خود دستگیر و تا عید نوروز در بند 350 زندان اوین به سر برده است. نامبرده روزهای پایانی سال با برگزاری دادگاه و تبدیل قرار بازداشت به وثیقه از زندان اوین مرخص گردید.



قابل ذکر است که مهدی تاجیک در سال 85 نیز به جرم انتشار برخی مقالات خود و همچنین تاسیس یک گروه دانشجویی ، توسط نیروهای امنیتی دستگیر و ماهها در بازداشت به سر برده است. وی در همان سال توسط دادگاه انقلاب به 30 ماه حبس تعزیری محکوم گردید که این حکم در دادگاه تجدیدنظر شکسته و به شش ماه حبس و جریمه نقدی تبدیل گردید.

به نظر می آید احضار این دانشجو به دادگاه برای ابلاغ حکم تجدیدنظر وی باشد.

No comments:

Post a Comment