Thursday, December 2, 2010

آتش‌سوزی به جنگل‌های گلوگاه مازندران رسید

آتش‌سوزی به جنگل‌های گلوگاه مازندران رسید


مهر : شعاع دود و زبانه‌های آتش پس از گلستان و گیلان، دامنگیر جنگل‌های گلوگاه در شرق مازندران شده است.



دامنه شمالی جنگل شهرستان گلوگاه طعمه حریق شده است.



این دامنه در منطقه صعب‌العبور و صخره‌ای جنگل غیرقابل تردد گلوگاه بوده و امکان تردد را برای خودروی‌های آتش‌نشانی سخت کرده است.



محدوده صخره‌ای و صعب‌ العبور دامنه شمالی جنگل مملو از درختان خشک و افتاده و حضور فعال نیروهای مردمی در منطقه آتش‌سوزی برای پاکسازی، جمع‌آوری خار، خاشاک و درختان خشک و افتاده در محدوده آتش‌سوزی مانع از گسترش آتش و خسارات احتمالی شده است.



شعاع دود و زبانه‌های آتش نیز تا شعاع 20 کیلومتر در طول روز گذشته در قسمت شمالی و غربی شهرستان گلوگاه به‌صورت عینی با چشم غیر مسلح قابل دید و رویت بوده است.



عباس علی نوبخت، مدیرکل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری نیز با اشاره به اینکه میزان آتش سوزی صورت گرفته در منطقه در دست بررسی است اظهار داشت: به واسطه صعب العبور بودن جاده و تاریکی شب، امکان مهار آتش از سوی ماموران با سختی مواجه است.



وی با بیان اینکه اداره کل مدیریت بحران مازندران قول اعزام نیروهای امدادی برای اطفای کامل حریق را تا صبح امروز(پنج شنبه) داده اند افزود: مقرر شد دو فروند بالگرد مازندران که برای اطفای حریق جنگل‌های گلستان به منطقه اعزام می شود نسبت به اطفای حریق مناطق جنگلی گلوگاه اقدام کنند.



گرمای بیش از حد هوا و وزش بادهای گرم چهره بخش‌های شرقی و مرکزی مازندران را تابستانی کرده که سبب وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های مازندران شد.



عرصه‌های طبیعی شهرستان‌های گلوگاه تا نور در حوزه استحفاظی اداره کل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری قرار دارد.

No comments:

Post a Comment