Tuesday, December 7, 2010

خبرهای کوتاه از دانشگاههای ايران در روز دانشجو

خبرهای کوتاه از دانشگاههای ايران در روز دانشجو


آغاز تجمع دانشجویی در دانشگاه امیرکبیر



دانشجونیوز : دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به پاسداشت 16 آذر و در حمایت از دانشجویان دربند، دست به تجمع اعتراضی زدند.

به گزارش دانشجونیوز، از ساعات ابتدای صبح امروز شانزدهم آذر 89 حدود 50 دانشجوی دانشگاه پلی تکنیک به این دانشگاه ممنوع الورود شده اند. نیروهای انتظامات بدون ارائه ی دلیل مشخص، از ورود این دانشجویان به دانشگاه جلوگیری می کنند. همچنین درهای دانشگاه توسط نیروهای امنیتی و پلیس محاصره شده و رفت و آمد دانشجویان توسط این نیروها نیز کنترل می شود.

در داخل دانشگاه نیز نیروهای انتظامات با حضور در پارک دانشگاه (محل اعلام شده برای تحصن امروز) از نشستن و ایستادن دانشجویان

در آن جلوگیری می کنند. بنا بر خبرهای رسیده تا کنون تعدادی از کلاس های صبح توسط دانشجویان تعطیل شده است.



شکست مراسم فرمایشی روز دانشجو در دانشگاه اصفهان



کلمه : دانشجویان دانشگاه اصفهان به دعوت مدیریت دانشگاه و بسیج دانشجویی برای شرکت در مراسم فرمایشی روز دانشجو در این دانشگاه بی‌اعتنایی کردند.

بر اساس گزارش رسیده به کلمه، امروز (۱۶ آذر) قرار بود طبق فراخوان مدیریت دانشگاه و بسیج، استادان و دانشجویان دانشگاه اصفهان در ساعت ۱۱ و پانزده دقیقه در مراسمی فرمایشی در صحن دانشگاه اجتماع برگزار کنند. اما تا یک ساعت پس از زمان مقرر هم هیچ کس در مکان تعیین شده حاضر نشد.

بر اساس این گزارش، پس از مشخص شدن بی‌اعتنایی دانشجویان به فراخوان مراسم فرمایشی روز دانشجو، انتظامات دانشگاه ناچار شد بعد از ساعت ۱۲ و به رغم تعطیل کلاسها، با بستن مسیر خروج دانشجویان، برای مدت چند دقیقه جمعیت محدودی را در صحن دانشگاه متوقف سازد تا شکست فراخوان مدیریت و بسیج دانشگاه را بپوشاند.



آژانس ايران خبــــــــــــــر :

حكومت سركوبگر آخوندي برای مقابله با نارضایتی دانشجویان در دانشگاه بوشهر و آزار و اذیت دانشجویان، از طریق مزدوران بسیجی خود در دانشگاه اقدام به پخش به اصطلاح قرآن و نوحه از طریق بلندگو از صبح تا شب می‌کند و با اين كار بر نارضايتي دانشجويان افزوده است .



دانشجويان دانشگاه رازي كرمانشاه دست به يك حركت اعتراضي زدند ، نيروهاي حراست به آنها حمله ور شده و از شكل دادن تجمع ممانعت به عمل آوردند.



از ظهر امروز دانشجويان در دانشكده فني رشت تجمع كرد ه اند , مزدوران حكومتي 3 تن از دانشجويان اين دانشگاه را دستگير كرده اند و در حضور مسئولين دانشگاه گفتند كه فقط اگر دانشجويان متفرق بشوند دانشجويان دستگير شده را آزاد ميكنند وبدين ترتيب سه دانشجو را به گروگان گرفتند, دانشجويان ازاين حركت مزدوران به خشم آمده اند و شعارهاي ضد حكومتي مي دهند. جمعيت تجمع كنندگان بسيار زياد است

No comments:

Post a Comment