Friday, January 7, 2011

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خواهان "قیام" علیه علوم انسانی شد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خواهان "قیام" علیه علوم انسانی شد




به گزارش رادیو فرانسه، در حالیکه گروهی از روسا و اساتید دانشگاههای استان تهران و البرز جهت بازدید مناطق عملیاتی جنوب کشور به استان خوزستان سفر کرده اند، شب گذشته سردار محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در قرارگاه مرکزی اهواز برای آنها سخنرانی کرد و بشکلی باور نکردنی مدعی شد که اگر قرار است علوم انسانی را تغییر دهیم و "کتب ضاله" از دانشگاههای کشور برچیده شود، باید علیه علوم انسانی " قیام کرد"!



او توضیح داد که در" دوران جنگ تحمیلی" زنان و مردان قیام کردند و "مسائل حل نشدنی را حل کردند" و سپس مدعی شد که مشکلات امروز سخت تر از مشکلات دیروز نیست و با همانند سازی مشکلات جنگ با عراق و مشکلات امروزی که به عقیده او تحول در علوم انسانی است ، خواهان "جهاد " برای حل این مشکل شد.



در توضیحاتی حیرت آور، سردار نقدی یادآوری کرد که رهبر جمهوری اسلامی خواهان این شده است که ایران "مرجع علمی جهان شود" و سپس به ارائه رهنمود برای تحقق شعار رهبری پرداخت. او توضیح داد که اگر کسی در سراسر جهان می خواهد علم را بیاموزد، "باید به فراگیری زبان فارسی اقدام کند".



سردار نقدی در بخش دیگری از سخنرانی اش برای روسا و اساتید دانشگاهها توضیح داد که برای "جهاد " بقصد تحول علوم انسانی باید "روزانه هجده ساعت مطالعه کرد" و از شهری به شهر دیگر برای آموختن در سفر بود.



فرمانده بسیج مستضعفین در این سخنرانی اعجاب انگیز که درست در مقابل اساتید دانشگاه انجام می شد اظهار داشت که متاسفانه "کسانی که مراکز علمی و دانشگاههای کشورمان را طراحی و معماری کرده اند" افراد غرب زده هستند. او مدعی شد که برای "شکسته شدن این طلسم ها" بسیج باید در عرصه های علمی حرکت کند و گره ها وشکلات را باز کند.



سردار نقدی که در بخشی از سخنانش کتاب های درسی علوم انسانی در دانشگاههای کشور را " کتب ضاله" نامیده بود، در همین سخنرانی به افراد

"سیاه کار و دغل بازی" اشاره کرد که اکنون "مسائلی بی معنی را با عنوان علم کنار هم می چسبانند". او البته توضیح نداد که این سیاهکاران نویسنده کتب ضاله چه کسانی هستند.



سردار پاسدار در بخش دیگری از سخنرانی اش، علوم سیاسی در دانشگاههای کشور را با معادل آن در عربستان و اسرائیل مقایسه کرد و با توجه به همانندی آنها پرسید که که با این علوم سیاسی می شود فرمایشات رهبری را پیاده کرد؟



سردار نقدی بلافاصله جواب داد که در این صورت "مطمئناً دراین راه شکست می خوریم"



سردار نقدی سپس به نقد علوم انسانی در آمریکا پرداخت و گفت که آمریکا در این زمینه علمی ندارد، "چون اگر این علم را داشت، اقتصادش ورشکسته نمی شد". او نه درباره رابطه علوم انسانی با اقتصاد توضیح داد و نه درباره چگونگی ورشکستگی اقتصاد آمریکا.



در ادامه نقد علوم انسانی در آمریکا سردار نقدی این پرسش اعجاب آور را مطرح کرد که "اگر این کشورعلم جامعه شناسی دارد، چرا 60 درصد ازدواج ها به طلاق می انجامد و زندگی یک نفره مد شده و فرزندان نامشروع در این کشور به دنیا می آیند؟" متاسفانه فرمانده بسیج مستضعفین در این باره نیز توضیح نداد که چه ارتباطی میان علم جامعه شناسی و فرزندان نامشروع و یا طلاق وجود دارد؟

No comments:

Post a Comment