Wednesday, January 12, 2011

رسانه های اسرائیلی، ادعاهای وزارت اطلاعات ایران و "اعترافـات تلویزیونی" را "خیالبـافی آماتوری" نامیدند

رسانه های اسرائیلی، ادعاهای وزارت اطلاعات ایران و "اعترافـات تلویزیونی" را "خیالبـافی آماتوری" نامیدند


صفحه فارسی وزارت امور خارجه اسرائیل: "افشاگری های" وزارت اطلاعات ایران دائر بر این که "شبکه ای از جاسوسان و تروریست های مامور اسرائیل بازداشت شده اند و قاتلان دکتر مسعود علی محمدی شناسائی و بازداشت گردیده اند، و حتی وزارت اطلاعات توانسته است به مرکز موساد رخنه کند و عواملی را در نهادهای اطلاعاتی اسرائیل بکارد"، امروز (سه شنبه 21 دی ماه – 11 ژانویه 2011) در رسانه های همگانی اسرائیل "مجموعه ای از ادعاهای تمسخرانگیز" تلقی شد که پایه و اساسی ندارد.

در بیانیه وزارت اطلاعات که دیروز انتشار یافت، از جمله ادعا شده بود که "ماموران گمنام امام زمان، پس از اقدامات پیچیده و چند لایه آفندی و پدافندی و نفوذ به عمق اطلاعاتی رژیم صهیونیست (اسرائیل)، منجر به کشف اطلاعات بسیار مهم و حساس از تیم های جاسوسی و عملیاتی موساد شده است".

یک روزنامه اسرائیلی نوشت "اطلاعاتی" که در "اعترافات" تلویزیونی شب گذشته بیان گردید، "بسیار آماتوری و غیرحرفه ای" تنظیم گردیده بود، که نشان از بی اطلاعاتی آشکار مقامات اطلاعاتی ایران از شیوه کار نهادهای اطلاعاتی در اسرائیل دارد.

یک روزنامه دیگر، ادعاهای انتشار یافته را با سالگرد قتل دکتر علی محمدی و رقابت بین وزارت اطلاعات و نهادهای اطلاعاتی سپاه پاسداران و انتقادهای فزاینده مجلس و مقامات قضائی نسبت به ناکارآمدی وزارت اطلاعات مربوط دانست.

مقامات رسمی اسرائیل به سکوت کامل در برابر این ادعاها ادامه می دهند – زیرا اسرائیل به طور اصولی و سنتی، از ابراز واکنش نسبت به گزارش های امنیتی و اطلاعاتی خودداری می ورزد.



«"اعترافات تلویزیونی" آن جوان، خیالبافی بود»



"یوسی ملمن" تحلیلگر امور اطلاعاتی و اتمی در روزنامه اسرائیلی "هاآرتس" امروز (سه شنبه) در یک مصاحبه رادیوئی گفت: "اعترافات" جوانی که در تلویزیون ایران ظاهر شد و ادعا کرد که از عوامل جاسوسی اسرائیل در ایران بوده، به صورتی بسیار ابتدائی و غیرحرفه ای تنظیم شده بود که نشان می دهد تهیه کنندگان این "اعترافات" از اساسی ترین جزئیات مربوط به شیوه کار و حتی محل قرار گرفتن مراکز اطلاعاتی اسرائیل ناآگاه هستند – و این در حالی که به آسانی و حتی در اینترنت می توان درباره این گونه مطالب اطلاعات زیادی گردآوری کرد.

روزنامه "ییسرائل هیوم" (اسرائیل امروز) در گزارش تحلیلی امروز خود، همین دیدگاه را عرضه کرد و نوشت "اعترافات" آن جوان نشان از ناآگاهی دست اندرکاران دارد.

از مواردی که به عنوان نمونه این ناآگاهی ذکر شده، از جمله بخشی است که آن جوان چگونگی ورود خود به فرودگاه بین المللی اسرائیل و شیوه برخورد با ماموران فرودگاه را شرح می دهد. (او می گوید: مسوول بازرسی گذرنامه در فرودگاه چیزی از او به زبان عبری پرسید که چون نفهیمد، موجب سوءظن شد و آن گاه مامور اسرائیلی که مسؤول گرفتن آن ها بود دخالت کرد و کارت شناسائی خود را نشان داد و از آن جا بیرون آمدند). چنین تعریفی نمی تواند با واقعیات وفق دهد.

مورد دیگری که "یوسی ملمن" به عنوان مثال ذکر کرد هنگامی است که آن جوان شرح می دهد که پس از خروج از فرودگاه، از تل آویو رهسپار مرکز عملیاتی و اطلاعاتی اسرائیل شدند (او از جمله تعریف کرد در اتوبان تل آویو – اورشلیم حدود نیم ساعت با اتومبیل پیش رفتند و وارد پادگانی شدند و در داخل پادگان چند کیلومتر پیش رفتند و در کنار آن ها جدار سیمی نصب شده بود که جریان برق در داخل آن وجود داشت). این گفته ها با واقعیات بسیار فاصله دارد و چیزی جز خیال بافی غیرحرفه ای نیست.

No comments:

Post a Comment