Thursday, February 10, 2011

حسین کروبی از ادامه محاصره کروبی در منزلش تا 25 بهمن خبر داد

حسین کروبی از ادامه محاصره کروبی در منزلش تا 25 بهمن خبر داد


همسر کروبی از ترس تنها ماندن وی از خانه بیرون نمی رود

العربیه.نت : حسین کروبی فرزند مهدی کروبی از رهبران معترضان ایران در مصاحبه با "العربیه.نت" از ممانعت نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران از رفت و آمد به منزل پدرش سخن گفت. او همچنین خاطرنشان کرد که ماموران به او گفته اند این ممنوعیت تا روز 25 بهمن ماه، روزی که اصلاح طلبان ایرانی قصد راه اندازی راهپیمایی در حمایت از قیام های مردمی در تونس و مصر را دارند، ادامه خواهد داشت.



میرحسین موسوی و مهدی کروبی ، دو تن از رهبران مخالفان دولت در ایران، در نامه ‌ای به وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران خواستار صدور مجوز برای "راهپیمایی مردمی" در روز 25 بهمن با هدف حمایت از حرکت‌های اعتراضی در تونس و مصر شدند.



حسین کروبی در مصاحبه به "العربیه.نت" در بیان چند و چون ماجرا گفت: "صبح (پنجشنبه 10-2-2011) به منزل حاج آقا رفتم. هنگامی که از ماشین پیاده شدم ماموران امنیتی به من گفتند که نمی توانی داخل شوی. چون قبلا هم این سابقه پیش آمده بود که مانع از ورود من به منزل پدرم شده بودند اما برادرانم اجازه ورود داشتند، از آن ها پرسیدم که تنها من اجازه ورود ندارم یا این که دیگر برادرانم نیز اجازه ورود ندارند؟ گفتند که برادران شما هم نمی توانند وارد منزل آقای کروبی شوند."



او همچین ادامه داد که نیروهای امنیتی تاکید کرده اند هیچ کس حتی عروس ها و نوه های آقای کروبی نیز حق ورود به منزل او را ندارند.



فرزند مهدی کروبی به "العربیه.نت" گفت که ماموران امنیتی در پاسخ به این سوال که این وضعیت تا کی ادامه خواهد داشت؟ بیان داشتند تا روز 25 بهمن روزی که اصلاح طلبان قصد راهپیمایی دارند، ممنوعیت رفت و آمد به این منزل این نامزد معترض به انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته ایران وجود دارد.



پیش از این در ماه آگوست سال گذشته که مصادف با ماه رمضان بود منابع خبری اصلاح طلبان ایران گزارش داده بودند که به مدت پنج شبانه روز، منزل مهدی کروبی به محاصره نیروهای موسوم به "لباس شخصی" و شماری از نیروهای بسیج در آمده بود و در دو شب متوالی منزل وی مورد حمله این نیروها قرار گرفت.



حسین کروبی در ادامه بیان داشت که خانم فاطمه کروبی همسر مهدی کروبی بیم آن را دارد که از منزل خارج شوند چون ممکن است که نیروهای امنیتی مانع از بازگشت مجدد او به منزل و در نتیجه تنها ماندن آقای کروبی شوند.



هنوز معلوم نیست که مقام های ایرانی چه پاسخی به درخواست راهپیمایی موسوی و کروبی خواهند داد. غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور روز چهارشنبه 9 – 2 – 2011 در اولین واکنش نسبت به درخواستی که میرحسین موسوی و مهدی کروبی برای برگزاری تظاهرات همبستگی با مردم مصر و تونس به وزارت کشور فرستاده بودند این اقدام را " سیاسی " خواند.



بر اساس گزارشی که خبرگزاری های دولتی ایران منتشر کرده اند محسنی اژه ای در استان هرمزگان در یک گفتگوی مطبوعاتی گفت : " اگر ضرورت داشته باشد، مردم به آن پاسخ می‌دهند."



پیش از این اردشیر امیر ارجمند مشاور ارشد میرحسین موسوی در گفت و گو با "العربیه.نت" در این باره گفته بود: "اگر مقام های ایرانی در حمایت از حق تعیین سرنوشت مردم مصر صداقت داشته باشند، با صدور اجازه راهپیمایی و تامین سلامت آن صداقت خود آن را نشان خواهند داد. و گرنه معلوم می شود این نوع حمایت ها تنها جنبه تبلیغاتی دارد."



اما به نظر می رسد که با این درخواست مجوز راهپیمایی، فشارها بر سران معترضان افزایش یافته است. شامگاه چهارشنبه 9-2-2011 تقی رحمانی عضو شورای فعالان ملی مذهبی و از مشاوران مهدی کروبی با یورش نیروهای امنیتی به منزلش بازداشت شد. اصلاح طلبان می گویند این بازداشت در چارچوب فشارها برای ممانعت از انجام راهپیمایی روز 25 بهمن روی می دهد.



مخالفان نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران را متهم می کنند که اعتراض ها به نتایج انتخابات سال گذشته ایران را به شدت سرکوب کردند. بنا به گزارش رسانه های ایرانی، حاصل این سرکوب ها دهها کشته در خیابان ها و بازداشتگاه ها و دستگیری صدها نفر دیگر بود. اطلاح طلبان معتقد به تقلب گسترده و سازمان دهی شده در انتخابات ریاست جمهوری هستند که محمود احمدی نژاد پیروز آن اعلام شد.

No comments:

Post a Comment